בעל השליטה החדש באל על: חרדי בן 26

לאחר שכמעט פשטה את הרגל, הערב עברה חברת התעופה הישראלית 'אל על' לשליטת איש העסקים החרדי אלי רוזנברג. "לוקחים על עצמינו אחריות לאומית חשובה להוביל את אל על לעתיד בטוח" אומרים בחברת 'כנפי נשרים תעופה' של רוזנברג

כלכלי 16.9.2020 | 21:52

מטוס אל על צילום: משה שי, פלאש 90

איש העסקים החרדי אלי רוזנברג, בן ה-26, הבעלים של חברת 'כנפי נשרים תעופה', צפוי להיות בעל השליטה החדש של חברת 'אל על', לאחר שזו גייסה 505 מיליון שקל בהנפקת מניות. על פי הערכות, רוזנברג רכש 44.9% ממניות החברה. והמדינה רכשה 15.5%-11. בכך הפך רוזנברג לבעל השליטה.

בעקבות ההנפקה, השליטה ב'אל על' צפויה לעבור לידי רוזנברג ואחזקתה של חברת 'כנפיים' ב'אל על', שבשליטת תמי מוזס-בורוביץ', תרד ל-15.2%. יצויין כי לחברת 'אל על' עוד לא נגמרו הצרות, עם השלמת הנפקת המניות הציבורית, 'אל על' תחדש את מאמציה לגייס חוב בהיקף של 250 מיליון דולר בערבות מדינה של 75%, באמצעות הלוואה בנקאית או בהנפקת איגרות חוב.

הכספים שגייסה 'אל על' בהנפקת המניות ותגייס בהלוואה בנקאית ישמשו את החברה לפרוע את חובה לרוכשי כרטיסים ישראלים שטיסתם בוטלה. החברה דיווחה על חוב של 80 מיליון דולר לרוכשי כרטיסים. על פי התיקון לחוק שירותי תעופה המכונה חוק טיבי, על החברה להחזיר את הכסף לרוכשי כרטיסים שטיסתם בוטלה בתוך 90 יום מביטול הטיסה או ב-1 באוקטובר, לפי המאוחר מבין השניים כך על פי הדיווח ב TheMArker.

מלבד החוב לרוכשי כרטיסים, 'אל על' תידרש לפרוע בהדרגה חוב של 125 מיליון דולר לחברות שהחכירו לה מטוסים וכן חובות לספקים אחרים כמו בתי מלון.

מחברת כנפי נשרים תעופה, של אלי רונזברג נמסר: "אנחנו לוקחים על עצמנו אחריות לאומית חשובה להוביל את אל על לעתיד בטוח. נשים דגש מיוחד על עמידה בלוחות זמנים, שיפור חוויית השירות לכלל הלקוחות ושדרוג המזון המוגש לנוסעים בכל המחלקות. בכוונתנו להעמיד לטובת אל על צוות מקצועי מנוסה ובעל יכולות מוכחות בכל השדות הרלוונטיים לניהול חברת התעופה הלאומית. צוות שיוביל את אל על להיות חברה מתפתחת וצומחת הפועלת בסטנדרטים המתקדמים ביותר בענף התעופה העולמי".

עוד הודיעו כי "אל על בשליטת "כנפי נשרים תעופה" תשים דגש מיוחד על עמידה בלוחות הזמנים בכל טיסותיה, תשקיע משאבים רבים בשיפור השירות ובשיפור חוויית הטיסה לכלל לקוחותיה, וכן תפעל לשדרוג המזון המוגש לנוסעים בכל המחלקות. כנפי נשרים תעופה תהיה מחוייבת לאתגרים הלאומיים של מדינת ישראל והיא תבצע כל משימה בגאווה עם דגל כחול לבן ומגן דוד על זנב המטוסים". הצהירו בחברת 'כנפי נשרים'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום