נתניה: צייר צלבי קרס וניסה לפוצץ בלוני גז בבית כנסת

דייר רחוב בשנות ה-50 לחייו נעצר אתמול לאחר שניסה להצית בית כנסת בנתניה באמצעות פיצוץ בלוני הגז שבמקום | בנוסף, החשוד צייר צלבי קרס ושבר את קירות בית הכנסת | בית המשפט האריך את מעצרו עד מחר אז תחליט המשטרה אם לבקש שוב את הארכת מעצרו

חדשות בארץ 16.9.2020 | 15:48

צלב קרס צילום: דוברות המשטרה

פרסום ראשון: בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (רביעי) ביממה את מעצרו של תושב נתניה, כבן 55, שנעצר בחשד שניסה להצית בית כנסת בעיר באמצעות פיצוץ בלוני הגז במקום. בנוסף, כך חושדים במשטרה, החשוד שבר את קירות הגבס של בית הכנסת, חילל את המקום ונעץ סכין באחת הדלתות.

בבקשת המעצר לבית המשפט נטען כי האיש חשוד בחילול מקום קדוש, הסגת גבול, היזק לרכוש במזיד וניסיון הצתה במטרה לפגוע בנכס המשמש את הציבור.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אתמול (שלישי) התקבלה תלונה במשטרה ובכיבוי האש על ריח חזק של גז הנודף מבית הכנסת ברחוב שוהם בסמוך לשוק בנתניה. שוטרים שהגיעו למקום גילו כי נעשה ניסיון להצית את בלוני הגז. השוטרים ראו בנוסף סכין נעוצה באחת מדלתות השירותים של בית הכנסת וכן את חלק מקירות הגבס מפוזרים על הרצפה. כמו כן, גילו השוטרים, כי מי שביצע את הוונדליזם שבר את מצלמות אבטחה וצייר צלב קרס על דלת השירותים.

השוטרים שהגיעו לזירה הבחינו בחשוד ועצרו אותו לתחנת המשטרה. בחקירתו טען: "בסך הכל התפללתי". בנוסף הכחיש החשוד בחקירתו כל קשר לביצוע העבירות. אלא, שחוקרי המשטרה ביצעו פעולות חקירה סמויות המחזקות את החשד כי האיש הוא זה שביצע העבירות.

במהלך הדיון שהתקיים היום בבית משפט בשלום בפתח תקווה, טען עורך דינו של החשוד כי המשטרה לא הפריכה את הגרסה, שלטענתו הגיע בסך הכל לקחת את חפציו. בנוסף טען עורך הדין, כי המשטרה לא יודעת להצביע מתי בדיוק בוצעו העבירות ומתי היה האדם האחרון שביקר בבית הכנסת. נציג המשטרה טען בדיון כי עצם העובדה שהאיש איים על גבאי בית הכנסת שישרוף את המקום מחזקת החשד נגדו.

בתום הדיון, קבע השופט כי עיון בחומר החקירה מעלה חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו, אם כי חשד ראשוני בלבד המצדיק הארכת מעצר מצומצמת. השופט האריך את מעצרו של החשוד עד למחר בשעה 14:00, אז תצטרך המשטרה להציג בפני בית המשפט חומרי חקירה נוספים ואת תיעוד מצלמות האבטחה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום