ירושלים: עומסים ומהומות בסניף הדואר בשכונה החרדית

מאות לקוחות המתינו במקום שעות לפני סגירת הסניף בתור הארוך שהשתרך מחוץ לסניף, כשהגיעה השעה 8 בערב, הכריז המאבטח שהסניף נסגר. כאשר בימים כתיקונם, בשעת סגירת הסניף, כל מי שבפנים מקבל שירות

חדשות בארץ 16.9.2020 | 13:00

מהומה בדואר צילום: באדיבות המצלם

העומסים הקבועים אשר הם מנת חלקם של לקוחות 'דואר ישראל' מתעצמים שבעתיים בימים אלו. בכל שנה בערבי החגים העומסים מתגברים, אך כיום בעידן הקורונה, כאשר לתוך הסניף מורשים להיכנס כל פעם מעט לקוחות התור המשתרך בחוץ נהיה ארוך מתיש ובלתי נסבל.

אתמול (שלישי) התחוללה מהומה בסניף הדואר ברחוב דוד בירושלים, מדובר בסניף גדול ומרכזי המעניק  שירות לכלל השכונות החרדיות באזור. כידוע חלקים נרחבים בציבור החרדי אינם משתמשים במכשירים חכמים ואת כל הפעולות הפשוטות והבסיסיות, שכיום ניתן כבר לעשות באמצעות המכשיר החכם. תושבי האזור נאלצים להגיע לסניף ולבצע את כל הפעולות במקום כאשר מנגד בדואר לא נערכים כראוי ולא מעניקים ללקוחות שלהם את השירות הנדרש.

שלמה, אחד מלקוחות הסניף שוחח אמש עם 'בחדרי חרדים' וסיפר על התחושות הקשות כאשר הוא ועוד מאות לקוחות המתינו במקום שעות לפני סגירת הסניף בתור הארוך שהשתרך מחוץ לסניף, כאשר כאמור בתקופת הקורונה לא מכניסים את כלל הלקוחות אל תוך מבנה הסניף. כך כשהגיעה השעה 8 בערב, שעת נעילת הסניף, הכריז המאבטח במקום שהסניף נסגר. בימים כתיקונם מדגיש שלמה, "בשעת סגירת הסניף כל מי שבפנים נשאר בפנים ומקבל שירות, והפקידים נשארים לתת את המענה והשירות עד אחרון הלקוחות. כשזה יכול להימשך גם שעות ארוכות. אבל כאמור בעידן הקורונה התור הוא בעצם מחוץ לסניף, וכך עשרות ומאות לקוחות המתינו לשווא בחוץ שעות ארוכות לפני סגירת הסניף וללא מענה". 

הלקוחות אשר המתינו בחוץ שעות ארוכות, זעמו על ההחלטה השערורייתית, ונכנסו כולם אל תוך הסניף בדרישה לקבל את השירות המגיע להם. או אז החליטו בהנהלת הסניף שגם הלקוחות שכבר היו בפנים לא יקבלו שירות, במקום התפתחה מהומה עד להגעת המשטרה אשר פינתה את כלל הלקוחות מהסניף.

"יש כאן תחושה של רדיפת ציבור עדין וחלש שלא יעשה לבנק בלגן, לא היה שם אף אחד שיתעד, ניסינו לעשות כמה תמונות עם מכשירים סלולריים פשוטים (באיכות התיעוד, אפשר להבחין בתיעוד המצורף) כך הם מרשים לעצמם להתנהג בצורה שהם לא צריכים לתת דין וחשבון לאף אחד". אמרו הלקוחות שפונו בכאב.

לסיום אומר שלמה אחד הלקוחות שהיו במקום ל'בחדרי חרדים', "מדובר בערב ערב חג, אנשים באים לפדות את דמי מענק הקורונה, אנשים לא הולכים לבקר את בני משפחותיהם ושולחים זה לזה חבילות בדואר, העומס הוא עצום ובדואר ישראל לא נערכו כלל. במקום היו 9 עמדות רק 2 מתוכם אוישו!" הוא טוען בזעם.

התור הארוך מחוץ לסניף

כתב 'בחדרי חרדים' פנה אל דוברות דואר ישראל בכדי לקבל תגובה לטענות. מהדוברות בחרו שלא להגיב, לכשתתקבל התגובה היא תפורסם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום