הפלסטינים לאחר חתימת ההסכם: "השלטון הישראלי ישא בתוצאות"

ראש הרשות הפלסטינית ודובר חמאס תקפו את חתימת הסכם השלום אמש בבית הלבן. אבו מאזן איים כי "לניסיונות לעקוף את העם הפלסטיני והנהגתו יהיו השלכות מסוכנות והממשל האמריקני והשלטון בישראל ישאו באחריות". ג'ארד קושנר האשים: "מה שמפריע לממשל כעת בדרך להשגת ביטחון לאזור הוא ההנהגה הפלסטינית"

מדיני 16.9.2020 | 08:49

אבו מאזן צילום: פלאש 90

חתימת הסכמי השלום: ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן פרסם תגובה על חתימת הסכמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין' בה נכתב כי "מה שקרה בבית הלבן לא יביא לשלום באזור, כל עוד ישראל וארצות הברית לא מכירות בזכותו של העם הפלסטיני למדינה עצמאית. אף אחד לא יכול לשאת ולתת בשם העם הפלסטיני".

הוא הוסיף ואמר כי "שלום, ביטחון ויציבות באזור לא יושגו ללא סיום הכיבוש. לניסיונות לעקוף את העם הפלסטיני והנהגתו יהיו השלכות מסוכנות והממשל האמריקני והשלטון בישראל ישאו באחריות".

גם דובר חמאס חאזם קאסם הגיב על חתימת הסכם השלום ואמר כי "ההסכם בין ארה"ב לבחריין, לאיחוד האמירויות וישראל לא שווה את הדיו שנשפך עליו ועמנו ימשיך במאבק להחזרת כל זכויותיו ומבחנתו ההסכם כאילו לא קיים". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

‏לא רק בעזה ובשטחי הרשות בגדה היו אתמול הפגנות נגד חתימת הסכם השלום עם ישראל. ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל ארגנה גם היא הפגנה.

ח"כ היבא ‎יזבק מסיעת בל"ד אמרה: "אנו מפגינים נגד חתימת ההסכמים על חשבון עמנו הפלסטיני. אנו סומכים על העמים הערבים החופשיים".

מאידך, יועצו של נשיא ארה"ב, ג'ראד ‎קושנר מאדריכלי השלום, אומר בראיון לערוץ טלוויזיה ערבי כי מה שמפריע לממשל כעת בדרך להשגת ביטחון לאזור הוא ההנהגה הפלסטינית. לדבריו, הממשל לא מחפש אחר הנהגה פלסטינית חדשה אך ברשות שולט במשך 15 שנים אותו נשיא ולהערכתו "זהו דבר לא פשוט עבור העם הפלסטיני הרוצה לעשות שינוי".

‏קושנר הוסיף ואמר כי ארה"ב מוכנה לסייע לפלסטינים וכי גם ישראל "הבהירה כעת, מה שלא היה בתחילה שהעניינים מתקדמים ובסוף - אם ירצו בכך הפלסטיניים - ייתכן שהנשיא טראמפ יוכל לסייע להם בנושא פתרון שתי המדינות". הוא הוסיף: "טראמפ לא יכול לתת לפלסטינים יותר ממה שהם רוצים בעבור עצמם". כך דיווח העיתונאי עומרי ח...יים בכאן 11.

בתוך כך, השלום עם האמירויות מתקדם כאשר שר התחבורה של בחריין שוחח בטלפון עם שרת התחבורה מירי רגב, כך מדווחת סוכנות הידיעות בממלכה. השניים ברכו זה את זו על חתימת ההסכם בין המדינות ושוחחו על השת"פ בין השתיים ועל הדרכים לפיתוחו.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום