ליצמן משיב לטענות וקורא לחסידים לצאת ולהפגין

השר לשעבר יעקב ליצמן מתייחס להתפטרותו מהממשלה וקורא לציבור החסידי לצאת ולהפגין נגד הסגר. "אני קורא לצאת להפגין בכל עיר ועיר במוצאי ראש השנה בשעה 22:00 על כך שלא נותנים להתפלל ביום כיפור ואנשים יישארו בבית"

פוליטי 15.9.2020 | 18:56

יעקב ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסיעה המרכזית התכנסה היום (שלישי) בבני ברק כדי לסכם שנה כשהתפטרותו של יעקב ליצמן מתפקידו כשר היתה מרכז הדיון. ליצמן קרא לציבור החסידים לצאת ולהפגין במוצאי ראש השנה על הסגר.

ליצמן אמר כי אם מותר לצאת להפגנות, אז "אני קורא לצאת להפגין בכל עיר ועיר במוצאי ראש השנה בשעה 22:00 על כך שלא נותנים להתפלל ביום כיפור ואנשים יישארו בבית".

 

ליצמן ציין כי "חמישה שבועות אני שקול לפרוש, כל החודש האחרון העליתי את זה כמעט כל יום או לגמזו או לראש הממשלה או לשר הבריאות או לכלי התקשורת שיש מגמה לסגור את החגים לסגור את בתי הכנסת אמרו לי כל הזמן אנחנו נגד סגר בחגים".

עוד טען ליצמן כשהוא משיב לדברי השר דרעי אתמול: "הבטיחו לי יהיה בסדר בתי כנסת יהיה בסדר, בשבוע האחרון אני לא מסכים עם כל דבר שהרב דרעי אומר למרות ששיתפנו פעולה. אמרתי לו לדרעי "תראה מה עושים" הוא אמר "לא יכול להיות", אמרתי לו תראה מה שהוא הולך לעשות".

ליצמן טען כי "סידרנו את המקסימום בתפילות, אני לא נכנס לכל הפרטים, אבל אמרתי לראש הממשלה שהייתי אצלו, תראה את האנשים שלך, הם פעמיים בשנה בבית כנסת השנה הם לא ידרכו בבית כנסת השנה. ברגע שאין אפשרות עם הגבלות רובם לא יבואו. עשיתי סקר והם לא יכולים לבוא ביום כיפור לבית כנסת".

"כל הדאגה כאן שמי שרוצה לבוא לבית כנסת בראש השנה ויום כיפור לא יכול לבוא" ציין ליצמן והדגיש: "אני בעד סגר תתפלאו לשמוע אבל יש פה בעיה שהוא (נתניהו א.ק.) עושה את הסגר לא כשצריך ב-2000 חולים - אלא היום כשיש 5000. מי לוקח אחריות לכל האנשים שמתו בחודש האחרון?".

ליצמן תקף את נתניהו: "בגלל שהוא רוצה בחגים לסגור בראש השנה ויום כיפור, הוא שקל שבועיים וקבע בדיוק מערב ראש השנה עד מוצאי שמחת תורה יהיה סגר".

"זה נורא ואיום", אמר ליצמן לחברי הסיעה, "ממשלה שמתנכלת ליהודים באומן, מתנכלת לר' חיים (שר התורה הגר"ח קנייבסקי א.ק.) ומתנכלת לנו להתפלל, אני מבקש היום בשולחן הזה אנחנו הולכים לעשות הפגנות בעשר בלילה בכל עיר - נפגין שלא נותנים להתפלל ביום כיפור".

על התפטרותו אמר השר לשעבר: "טוענים נגדנו דגל התורה שלא התייעצתי עם אף אחד, אני אגלה לכם שהרב גפני לא מרגיש טוב אבל ביום שישי פגשתי את מקלב ואמרתי לו שאני הולך להתפטר ביום ראשון. כמה שזכור לי הוא עדיין בדגל התורה".

לדבריו: "אני אמשיך להיות בקואליציה, אני לא הולך להיות חזרה שר הבינוי והשיכון. אני לא הולך להיות שר. נקודה, נגמר העניין. אני מניח שאנחנו הולכים לבחירות עוד שלושה חודשים, צריך לשמור על הקואליציה".

באשר למחיר ששילמה דגל התורה וח"כ אליהו ברוכי, אמר ח"כ ליצמן: "בגלל שאני מתפטר אז ברוכי עזב, אני לא חייב לתת לסיעה דין וחשבון, לא דיברנו על זה בסיעה, אליהו חסיד יכול להיות עדיין חבר כנסת הוא הולך להיות חבר כנסת, אני הולך לשבת עם דגל ולסדר את הדברים".

תוך כך, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' על ההפגנה הגדולה שהמתארגנת ביום שישי - ערב החג, ול'בחדרי' נודע כי ההפגנה תתקיים במוצאי ראש השנה בצומת מלכי ישראל ואוטובוסים יגיעו מכל רחבי הארץ.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום