נחתם הסכם השלום ההיסטורי בבית הלבן

בבית הלבן הסתיים טקס היסטורי חשוב למדינת ישראל - חתימת הסכם שלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין במעמד נציגים מכל הצדדים ובראשם נשיא המדינה דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי החוץ של המדינות הערביות

מדיני 15.9.2020 | 19:07

צילום: אבי אוחיון, לע"מ

הערב (לפי שעון ישראל) נחתמו הסכמי השלום ההיסטוריים, "הסכמי אברהם", עם איחוד האמירויות ובחריין, על מדשאות הבית הלבן, במעמד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ והשר לשיתוף פעולה בינלאומי של איחוד האמירויות שיח' עבדאללה בן זאיד ושר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני.

לפני הטקס נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן.

במהך טקס החתימה אמר הנשיא טראמפ: "תודה לראש הממשלה נתניהו, לשר החוץ של איחוד האמירויות הערביות ולשר החוץ של בחריין. אנחנו כאן כדי לשנות את מהלך ההיסטוריה ולחגוג את היום החדש במזרח התיכון".

"עשינו צעד גדול לקראת שלום והצלחה", אמר טראמפ, "הסכם שלום חסר תקדים בהיסטוריה".

הנשיא הוסיף כי ישראל, איחוד האמירויות הערביות ובחריין יקימו שגרירויות משלהם ויביאו לחילופי שגרירים, "הם יעבדו יחד בתחומים שונים, הסכם זה יגרום למוסלמים להתפלל בשלום במסגד אל-אקצה".

טראמפ הדגיש כי "הסכמים אלה יוצרים שלום כולל באזור, חשבו שאין לזה שום סיכוי, מזל טוב על ההישג הבולט הזה".

"54 מדינות מוסלמיות וערביות, אני קורא לכולן להניח בצד את הבעיות שלהן עם ישראל ולהתכנס למען שלום וביטחון", אמר טראמפ. "על מדינות האזור שלהם להחליט על עתידן, אנו מעדיפים שיתוף פעולה על פני סכסוך ושגשוג על פני עוני. מוסלמים ודתות אחרות יכולים לחיות יחד בשלום. מזל טוב לאנשי איחוד האמירויות הערביות ובחריין".

הנשיא הוסיף ואמר: "אני רוצה שאיראן תהיה מדינה נהדרת, מדובר באומה נהדרת. אני חושב שזה אירוע נפלא, אמרתי שהם צריכים לחכות לסיום הבחירות", אמר טראמפ. "אין דבר שהם, סין ואולי גם רוסיה, היו רוצים יותר מאשר נשיא כמו ג'ו ביידן. אם ג'ו ביידן ינצח בבחירות 2020 הם (סין ורוסיה) יהיו הבעלים של ארצות הברית, אז סין תשלוט בארצות הברית".

הוא אמר: "אמרתי לכולם לחכות עד אחרי הבחירות, אבל אחרי הבחירות עלינו להגיע להסכם טוב יותר, באשר לאיראן, הם צריכים לחכות עד אחרי הבחירות, כי הם יקבלו הרבה יותר טוב, אני אעשה עסקה טובה עם איראן. העסקה הזו תחזיר אותם, אנו נעזור להם בכל דרך אפשרית ואיראן תשמח מאוד, איראן תתעשר מהר מאוד, אני חושב שהם צריכים לחכות עד אחרי הבחירות".

הנשיא התייחס גם לבחריין ואיחוד האמירויות הערביות ואמר: "אני חושב שישראל השיגה משהו יותר מאשר שלום, אלה הסכמים חזקים מאוד. זה שלום רציני. השלום יוקם במזרח התיכון. אני חושב שישראל כבר לא מבודדת".

ראה"מ נתניהו אמר במעמד החתימה: "יש מדינות נוספות שמחכות להיכנס להסכמי השלום, ישראל לא מרגישה מבודדת כלל. היא מגיעה להישגים הדיפלומטיים הגדולים ביותר בהיסטוריה שלה. אני מקווה שכולם ישנו את דעתם ויצטרפו למעגל השלום. יש לי כבוד גדול למדינות שעשו את הצעד הזה והתקדמו. זה שחר של יום חדש, העם היהודי התפלל לשלום".

גם רעייתו של נשיא ארצות הברית, מלניה טראמפ פרסמה דברי ברכה וכתבה: "יום היסטורי בבית הלבן היום, הנשיא ומנהיגים מישראל, איחוד האמירויות הערביות, בחריין, ייפגשו לטקס החתימה של 'הסכמי אברהם' ויכירו בהסכמי הנורמליזציה ההיסטוריים בין מדינות אלה, עם שותפויות שלוות בכל אזור הזה, ישראל, איחוד האמירויות, בחריין".

טקס חתימת הסכם השלום בוושינגטון. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

טקס חתימת הסכם השלום בוושינגטון. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

 

טקס חתימת הסכם השלום בוושינגטון. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום