גנץ מתקפל: "אחרי הסגר נעבוד על חוק הגיוס"

למרות שהצהיר כי הוא דוחה גיבוש חוק הגיוס חדש בארבעה חודשים, בעקבות הלחצים מצד הסיעות החרדיות וכן מצד ראש הממשלה, שר הביטחון בני גנץ אומר היום כי מייד אחרי הסגר יפעל בנושא

פוליטי 15.9.2020 | 17:57

בני גנץ צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ דרש דחייה של ארבעה חודשים לחוק גיוס חדש, ראש הממשלה התנגד ודרש תוך שבועיים, והשר דרעי בראיון ל'בחדרי חרדים' דרש הכרעה מיידית. בעקבות הלחצים, נראה כי יו"ר כחול לבן גנץ מתקפל בנושא.

במהלך שיחה שקיים היום (שלישי) הוא התייחס לנושא חוק הגיוס ואמר: "אחרי הסגר נתחיל לעבוד על מסגרת הגיוס וכל מה שקשור בכך". לעת עתה בג"צ טרם דן בבקשת הארכה שכלל לא בטוחה שהוגשה.

מחר צפוי לפקוע חוק הגיוס ולחול חוק גיוס חובה על כל בן 18, כשמדובר בשינוי שמעורר חשש כבד בקרב הציבור החרדי, למרות שהצבא לא יאכוף את גיוס החובה - אך החוק מאפשר לעשות זאת בפועל.

כזכור, בראיון ל'בחדרי חרדים' אמר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "העמדה שלי היא שאסור להפוך את חוק הגיוס לבן ערובה, זה צריך להיות חוק לגופו של עניין, חוק של גישור - אני מאוד מקווה שבית המשפט לא יענה לבקשת הדחייה ויורה לכנסת ולשר הביטחון לפעול".

דרעי הוסיף ודרש משר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ: "צריך לסדר את העניין הזה פעם אחד ולתמיד ואי אפשר להשאיר את הדבר הזה בסימן שאלה ובחור הישיבה צריך להיות בן ערובה של הבעיות הפוליטיות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום