נשיא ארה"ב מבטיח: חיסון תוך מספר שבועות

נשיא ארה"ב ממשיך לשדר אופטימיות שופעת ומבטיח בריאיון לרשת החדשות האהובה עליו 'פוקס ניוז' כי חיסון הוא עניין של שבועות • מספר חברות תרופות בעולם, מהן בארה"ב, מצויות בשלב האחרון של ניסוי החיסון על בני אדם

בריאות 15.9.2020 | 16:51

טראמפ עם מסכה צילום: מתוך הטוויטר שלו

החיסון בדרך? אם להאמין למה שמוסר נשיא ארה"ב, הרי שבתוך שבועות חיסון יהיה מאושר וזמין להזרקה. בין חתימת הסכם שלום למשנהו, לצד לחץ מתון על מדינות ערביות נוספות להצטרף לאיחוד האמירויות ולבחריין ולחתום על נורמליזציה עם ישראל, התראיין דונלד טראמפ שמצוי בעיצומה של מערכת בחירות בה הוא נלחם על מקומו בבית הלבן כשהסקרים לא ממש נוטים לטובתו, ואמר לרשת החדשות 'פורס ניוז' כי חיסון מאושר יהיה תוך שבועות, אך לא פירט כמה שבועות בדיוק נמתין עד לבוא החיסון המיוחל.

שאלת החיסון עבור טראמפ חורגת מהשאלה הבריאותית. אם יהיה חיסון לפני הבחירות, יוכל נשיא ארה"ב להצהיר כי אמריקה בראשותו ניצחה את הקורונה. השווקים יעלו, הבורסה תנתר בחדות, הכלכלה תגאה וטראמפ יבטיח את סיכויו להישאר בבית הלבן.

אם לא יהיה חיסון והכלכלה האמריקאית כמו העולמית תמשיך להתכווץ, ביידן, מתחרהו הדמוקרטי של טראמפ ימשיך להלום בו ללא רחם וטראמפ יתקשה לשלוף מכובעו שפן חדש.

זו הסיבה שטראמפ מאיץ בחברות התרופות לסיים את הבדיקות והניסויים לקראת ההכרזה על החיסון כיעיל ובטוח. הנשיא דוחק גם ברשויות לאשר ולקצר תהליכים, לקחת סיכון גדול יותר בכל הקשור לחיסון חדש שהוא מקווה כי יפותח בקרוב.

על כן את ההצהרה שלו בדבר חיסון בתוך "שבועות" יש לקחת בערבון מוגבל. יש לשער כי מעורבת בהכרזה תקווה אך לא ידוע על פריצת דרך משמעותית שהושגה בימים האחרונים.

המצב הנוכחי הוא כי כמה חברות תרופות בעולם, מהן בארה"ב, מצויות בשלב האחרון של ניסוי החיסון על בני אדם, בו משתתפים עשרות אלפי נסיינים שיעילותו של החיסון נבדקת על גופם, כמו גם בטיחותו לשימוש ותופעות לוואי אם ישנן לו. רק בתום השלב המשמעותי הזה ולאחר בחינת תוצאותיו שיתקבלו מדיווח ומפרוטוקולים ושאלונים שממלאים אלפי הנסיינים, ניתן יהיה להגיש את החיסון לאישור הרשויות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום