שר החוץ בראיון לעיתון האמירתי: "על הפלסטינים להפנים את המציאות"

שעות קודם חתימת הסכם השלום ההיסטורי בארה"ב, מעניק שר החוץ גבי אשכנזי ראיון לעיתון באיחוד האמירויות בו הוא מברך על ההסכם וקורא לפלסטינים לגלות אחריות על הנעשה באיזור ולחזור למשא ומתן • בתוך כך, שר הביטחון גנץ שוחח עם שר ההגנה הבחרייני והזמינו לביקור בישראל

מדיני 15.9.2020 | 10:19

גבי אשכנזי בפתח משרד החוץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר החוץ, גבי אשכנזי, קורא לפלסטינים בראיון שהתפרסם היום (שלישי) בעיתון 'אל-איתחאד' באיחוד האמירויות להפנים את המציאות ולגלות אחריות: "עליהם למלא תפקד מרכזי בדומה לאמירויות ולבחריין ולחזור לשולחן המשא ומתן".

אשכנזי גם אמר כי מדינות אחרות בוחנות את ההתפתחויות והוא הביע תקווה שאותן מדינות יבחרו בדרך של האמירויות: "ישראל יכולה להיות שותפה באינטרסים ובציפיות". עוד אמר כי הסכם השלום בין ישראל לאמירויות הוא הסכם היסטורי שיוביל לשינוי גדול במזרח התיכון.

בתוך כך, אתמול (שני) שר ההגנה של בחריין, עבדאללה בן חסן א-נעימי, שוחח בטלפון עם שר הביטחון, בני גנץ. במהלך השיחה עלה והודגש חשיבות ההסכם שנחתם עם ישראל (הסכם אברהם שנחתם עם האמירויות) כדי להשכין יציבות אזורית במזרח התיכון.

השניים דיברו על הציפייה המשותפת לייסד שותפות הדוקה בין שני המשרדים, באופן שיסייע לחיזוק היכולות של שתי המדינות ושיסייע לשמור על הביטחון האזורי. גנץ הציע לשר ההגנה הבחרייני להגיע לביקור רשמי בישראל והשניים הסכימו להמשיך את הדיאלוג יחד.

גם שר החוץ הבחרייני, עבד א-לטיפ א-זיאני, הגיב להסכם המתגבש, בראיון אתמול לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' הוא אמר, כי כינון היחסים הדיפלומטיים בין ארצו לישראל אינו סותר את המחויבות שלה ליוזמת השלום הערבית ולהחלטות של הקהילה הבינלאומית. לדבריו, הממלכה לא תוותר על העקרונות הערבים והזכויות של הפלסטינים הן העיקרון החשוב ביותר. עוד אמר כי הכרזת השלום הישראלית – בחריינית תיצור סיכויים טובים יותר לעם הפלסטיני להקים מדינה עצמאית, יציבה ופורחת. כך דווח רועי קייס בכאן 11.

הפלסטינים לא מוותרים. בהודעה הראשונה היוצאת מטעם "ההנהגה הפלסטינית המאוחדת להתנגדות העממית" - גוף שעליו הוכרז בשבוע שעבר במסגרת פגישה משותפת לכלל הארגונים הפלסטינים - נמסר כי אנשיה יתחילו במהלך של מאבק עממי כולל שלדבריהם, "יסתיים רק בהשגת עצמאות לאומית למדינת פלסטין שבירתה ירושלים".

עוד נמסר בהודעה שהובאה בערוצי התקשורת הרשמיים של הרשות הפלסטינית, כי אנשי הגוף "שואבים השראה" לפעילותיהם מהאינתיפאדות הקודמות: "חרבותינו מופנות לאויבנו המרכזי הרובץ באדמות מדינתנו וירושלים, ההתנגדות שלנו תתפוצץ באופן טבעי ותסלים בהדרגה בכל האדמות הפלסטיניות הכבושות - ובראשן ירושלים", לשון ההודעה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום