בעקבות הסגר: 'הדגלים השחורים' משהים את המחאות בבלפור

אנשי מחאת 'הדגלים השחורים' הודיעו כי יפסיקו את ההפגנות סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים עד לסיומו של הסגר | בתנועה לאיכות השלטון מיהרו להבהיר כי ההפגנות לא ייעצרו ואנשיהם ימשיכו להפגין מידי מוצאי שבת 

חדשות בארץ 14.9.2020 | 17:09

הפגנת הדגלים השחורים בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בצל הסגר שיחול החל מיום שישי הקרוב, ערב ראש השנה, הודיעו אנשי מחאת 'הדגלים השחורים' כי בכוונתם להפסיק את ההפגנות השבועיות סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים בתקופת הסגר שיוטל על המדינה, אך הבהירו כי ההפגנות בגשרים בצמתים ובשיירות ימשיכו כרגיל. "מתוך אחריות חברתית לא נשתתף בהפגנות בלפור בזמן הסגר", מסרו אנשי המחאה.

לדבריהם, "מדינת ישראל נכנסת לסגר השני, סגר שכל כולו כישלון מוחלט של בנימין נתניהו. 'סגר נתניהו' הוא תוצאה של נאשם בפלילים שמכהן כראש ממשלת ישראל שעסוק מבוקר עד ערב בענייניו האישיים הכוללים מטוסים פרטיים, הטבות מס ותקיפת מערכות הצדק של מדינת ישראל כדרך להימלט מעשיית צדק על פשעיו".

"ההפגנות בגשרים ובצמתים נעשות בצורה בטיחותית לפי הוראות צו הבריאות. הן תמשכנה ונעדכן בהמשך לגבי התאריכים. למרות חוקיות ההפגנות בבלפור, מתוך סולידריות חברתית, נשהה את השתתפותנו בהפגנות בבלפור. נשאר קשובים לכל פגיעה בדמוקרטיה ונפעל כפי שנמצא לנכון.

"בכל מקרה" הם מדגישים, "אנו נערכים להפגנת ענק עם פתיחת המשק בדרישה חד משמעית להתפטרות האשם במחדל הקורונה ובהרס המדינה", נמסר בהודעה ששיגרו אנשי 'הדגלים השחורים'.

מנגד, בתנועה לאיכות השלטון שאנשיה משתתפים אף הם בהפגנות, הודיעו כי ימשיכו להפגין למרות הסגר. "זוהי השעה לקיים את החובה החברתית והמוסרית, בגבולות החוק שמתיר להפגין, ולהמשיך לקיים את זכות המחאה וחופש ההפגנה בקיסריה, בגשרים ובכל רחבי הארץ, גם בזמן הסגר", מסרו.

בהודעת התנועה לאיכות השלטון נכתב: "אי אפשר לטפל בקורונה כשפוגעים בדמוקרטיה. הכישלון בניהול המשבר והסגר המתחדש הם תולדה של ראש ממשלה שעסוק במשפט במקום בניהול המשבר. דווקא עכשיו צריך לצאת ולהפגין. נאשם בשוחד לעולם לא יוכל לפתור את המשבר הזה. בשביל בריאות הציבור, נתניהו חייב להתפטר".

אתמול (ראשון) במהלך ישיבה ההמשלה שדנה בהטלת הסגר בתקופת החגים, נרשם עימות בין השר אמיר אוחנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שדרש להגן זכות ההפגנה גם במהלך תקופת הסגר. "התקהלות זו התקהלות. אם אסור אז להכל - כולל להפגנות", אמר אוחנה.

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב, כי "ממשלה לא יכולה למנוע מחאה נגדה". לדבריו,"צריך למצוא מתווה לקיום הפגנות בצורה הגיונית פרויקטור הקורונה".

פרופסור גמזו אמר: יש זכות לתפילה וזה כמו הזכות להפגנה. כפי שמגבילים את התפילות - צריך להגביל גם את ההפגנות. התקהלות זאת התקהלות. אם נתבקש להכין מתווה, נכין נתווה בתום הוויכוח קבע מנדלבליט: צריך לשמור על ההפגנות. שהמשטרה תקבל החלטה נידון".

כזכור, אמש (ראשון) פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש בדרישה להבהיר שהסגר המסתמן לא יפגע בזכות להפגין. "כל מגבלה שתוטל על חופש המחאה תהיה לא חוקית", נמסר מהתנועה. "דווקא בתקופה זו, בה הממשלה מקבלת סמכויות מיוחדות ונרחבות לפגוע בחירויות הפרט של התושבים, יש לאזן את הפגיעה עם הבטחה ושמירה ביתר שאת על הזכות להפגין ולמחות - ללא כל אפשרות לתנאים ולסייגים שיאיינו את זכותם של התושבים לצאת ולהפגין יחד ובכל מקום".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום