פטר חמור במקסיקו: והתשובה של שר התורה. צפו

אחרי עשרות שנים ובקהילה החרדית במקסיקו זכו לחמור בכור ולמצוות הפדיון הנדירה, בקהילה רצו להמשיך ולחכות במטרה  למכור בעתיד את המצווה בכסף לטובת הכוללים ושאלו את שר התורה האם לחכות. צפו בתשובה ובמעמד הפדיון הנדיר

חרדים 14.9.2020 | 13:48

הגר"ח עונה לשאלה שהגיע ממקסיקו צילום: מתוך הסרטון

שאלה מעניינת ונדירה נשלחה בשבוע שעבר אל שר התורה הגר"ח קנייבסקי ממקסיקו הרחוקה שם נערכו לקיים מצווה נדירה של פדיון פטר חמור אחרי 36 שנה.

בעלון 'אורחות יושר' היוצא לאור על ידי נכדו ונאמן ביתו הרב אריה קנייבסקי מסופר השבוע כי "פנה אלינו יהודי יקר ממקסיקו וביקש לשאול כך: ברשותו חווה גדולה בה מגדל בעלי חיים שונים, וביניהם אף חמורים. והנה לאחרונה נולד לו בחווה חמור בכור – פטר חמור! והדין ידוע כי פטר חמור יש לפדות בשה וכו'".

מצווה זו נדירה היא למדי, ובוודאי במקסיקו שמספר היהודים בה לא גדול במיוחד. מובן איפה ששמחתו של החקלאי הייתה רבה מאוד וחפץ לקיים את המצווה בשמחה.

אלא שמשנודע הדבר ברבים, פנו אליו רבני המקום וביקשו כי יואיל לדחות את טקס פדיון פטר החמור בכדי שיתאפשר לפרסם את הדבר ולמכור את ההשתתפות במצווה ובכסף שייכנס יוכלו להחזיק את הכוללים במקום הסובלים ממצוקה כספית קשה.

 

היהודי שלבו חם לתורה נענה לבקשה ודחה את קיום המצווה בכמה שבועות, ונקבע תאריך סמוך לימי ראש השנה. אלא שכעת משמתקרב התאריך שנקבע, פנו שוב רבני ועסקני המקום בבקשה לדחות שוב את קיום המצווה לאחר חג הסוכות למען יוכלו להמשיך במגבית המיוחדת לטובת הכוללים דרך מכירת ההשתתפות במעמד.

ביקש החקלאי לשאול את סבי שליט"א, האם מחובתו להסכים לדחייה נוספת או שיכול לקיים את המצווה שהוא כה משתוקק לקיים מאז הגיעה לידו?

והשיב סבי שליט"א: זריזין מקדימין למצוות! אין לדחות עוד את המצווה למרות החשבונות להרוויח מכך, ויש לקיים את המצווה הנדירה בהקדם.

הרב אריה קנייבסקי מציין, כי לאחר שנמסרה פסיקתו של הסבא, פנו חשובי הקהילה דשם אלינו בבקשה כי נשאל שוב, אולי נסביר יותר כמה חשוב הדבר לטובת הקהילה וכו' וכו', ואכן שאלנו שוב בהדגשה יתירה על הרווח המיועד להחזקת הכוללים במקום, אך סבי שליט"א נשאר איתן בדעתו כי מחובתו של בעל החמור להזדרז בקיום המצווה. 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום