מנהלי בתי החולים מכחישים: "לא קרובים לקריסה"

בעוד הממשלה הודיעה על סגר שיוטל מחשש ל"קריסה קרובה" של מערכת הבריאות, מנהלי בתי החולים דווקא טוענים: אין קריסה, והסגר הכללי בכלל מיותר • מתכחשים או מכחישים?

בריאות 14.9.2020 | 11:16

מחלקת קורונה באיכילוב צילום: Yossi Aloni/Flash90

סגר בלי סיבה: האם מערכת הבריאות בדרך לקריסה, כפי שטוענים ראש הממשלה ושר הבריאות, או שמא הקריסה רחוקה? תלוי כמובן את מי שואלים.

ראש הממשלה הודיע במסיבת העיתונאים שקיים אמש, כי אין מנוס מהטלת סגר על המדינה, זאת מחשש לקריסה הקרובה של בתי החולים שמחלקות הקורונה בהם גדושות עד להתפקע.

ההכרזה על הסגר הגיעה בתום ישיבת ממשלה ארוכה וסוערת. אבל גם שם נשמעו קולות הפוכים: בין הקולות שהביעו התנגדות למהלך היו גם כמה מנהלי בתי חולים, ביניהם מנהל בית החולים בילינסון בפתח תקווה, ד"ר איתן וירטהיים, שאמר כי "המגמה אכן השתנתה מאמצע אוגוסט אך לא מדובר בקריסה של בתי החולים. יש חרדה מיותרת, לא נדרש סגר מלא".

וירטהיים לא היה לבד. גם המשנה למנכ"ל "שיבא", פרופ' ארנון אפק, התנגד לאלו המציירים תמונה קודרת וטען כי "אנחנו לא קרובים לקריסה של מערכת הבריאות". אל השניים הצטרף גם מנכ"ל בית החולים רמב"ם בחיפה ד"ר מיקי הלברטל שהוסיף: "המספרים עולים, אבל לא מדברים במונחים של קריסה". נזכיר, לאחרונה פורסם כי ברמב"ם מאושפזים חולי קורונה רבים צעירים, אך גם מנהל בית החולים שאמור לצייר תמונה עגומה, ממאן להסכים להחלטה על הסגר.

אך דווקא מ"שיבא" נשמעו קולות אחרים. פרופ' גילי רגב, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא, אמרה בראיון ל 'ynet': "אנחנו ב'שיבא' עדיין לא קרסנו אבל אנחנו צעד אחד לפני. יש בתי חולים בצפון שעוד שנייה מגיעים למצב הזה. אנחנו עלולים להגיע לידי כך שיהיה צורך בהקמת בית חולים שדה. אנחנו לא רוצים להיות איטליה. אין לנו צוות מספיק גדול כדי שיטפל בחולים". היא הזהירה מפני קריסת בתי החולים ש"עוד רגע תגיע, כפי שמראים נתוני התפוסה בבתי החולים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום