הרב המקדים אריה דרעי: "מי שמפר את ההנחיות - רוצח" • צפו

במהלך שיחת מוסר שמסר אמש השר אריה דרעי כרב המקדים לפי שיעורו השבועי של הראשל"צ ביזדים, התייחס חבר הקבינט להתפשטות נגיף הקורונה וקרא לציבור להתעשת ולא לזלזל בנגיף

חרדים 13.9.2020 | 11:57

אריה דרעי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

באופן מיוחד שימש אמש (מוצאי שבת) יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כרב המקדים בשיעורו של הראשון לציון הגר"י יוסף בבית הכנסת 'יזדים' בירושלים, כשבשולי שיעורו הוא התייחס למצב הקורונה לקראת הסגר שיאושר היום בישיבת הממשלה.

"אנחנו חייבים לעשות השתדלות, חז"ל ביטלו את תקיעת שופר את הדבר המיוחד הזה בשביל חשש אולי שיעשה הוצאה מרשות היחיד לרשות הרבים". פתח דרעי והזכיר כי "יש מצווה של ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, המצווה היחידה שבה כתוב "מאוד" אנחנו יודעים כמה מרן זצ"ל היה מדבר על פיקוח נפש".

 

הוא התייחס למכחישי הקורונה ואמר, "אני שמעתי אנשים שעשו דברים בחיים, הקורונה זה סתם עלילה, היא לא קיימת, זה הכל בדיחה, זה שפעת לא מתו מקורונה, רק מי שמכיר או שעבר את זה יודע", כשהוא מציין בפני קהל הצופים והמאזינים כי "אלפי יהודים נפטרו, נכון בפסח התגברו על זה אבל כעת זה חזר".

על הדיון בקבינט ביום חמישי אמר והתריע, "אני אומר לכם מי ששומע את מנהלי בתי החולים שאף פעם לא קוראים לעזרה, ביום חמישי הם אמרו אנחנו לא יכולים יותר הרימו דגל אדום, אם זה ימשיך בקצב הזה לא נצליח לטפל. זה יהיה כמו באיטליה שהמערכת תקרוס".

"לפי התחזיות", שיתף השר דרעי את צופי השיעור, "החולים יגדלו, שבוע הבא זה יגיע ל-5000 ועוד שבוע אחד ל-6000", כשלטענתו, "זה מתפשט כי אנשים לא מקשיבים להנחיות בגלל החתונות והמסעדות".

עוד אמר השר דרעי: "אני רואה יהודים בלי מסכות, אני רוצה לצעוק אתה חב לאחרינא אתה מזיק לאחרים. יש רב שלא יצא מהבית ובני משפחתו שבאו לשהות איתו יחד אחרי תקופה ארוכה ומישהו מבני המשפחה והם סירבו להיבדק והרב של אותה משפחה אומר שאין קורונה לא עלינו ולא עליכם הרב הזה נפטר".

"האדמו"ר מפיטסבורג שמר על הכל ונדבק מאחד החסידים או משהו כזה והוא למעלה מחודש מורדם ומונשם", סיפר דרעי ולשם הדוגמה הביא שרשרת אסונות נוספת; "מנכ"ל מוסדות חסידי בעלזא הוא וגיס שלו והבן שלו הלכו בפחות מחודש", כשהוא משתף את הטרגדיה של משפחת אוברלנדר.

דרעי אמר לשומעי השיעור "חייבים לשמור על כל הכללים, השפעת והקורונה ביחד השם ירחם", לקראת הדיון היום, "החליטו על סגר, אם ישמרו באמת על זה בלי התחמקויות נוכל לשלוט במצב. אם אומרים שאסור ארוחות גדולות אז צריך כמו בפסח, זה רציחה מי שמפר את ההנחיות. מתעסקים כאן בחיים".

לסיום הדגיש חבר קבינט הקורונה, "נעשה הכל שבתי כנסת יהיו פתוחים לא באותו מתכונת, נפתח מתנ"סים, יהיו בתי כנסת כי אי אפשר להתפלל בחוץ". הוא הזהיר מתפללים שחשים תסמינים מלהגיע להתפלל כשהוא אמר כי "זה כמו להתאבד".

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום