קשיש חרדי הותקף ע"י ערבי - התיק נסגר, ונפתח מחדש

תיק חקירה הנוגע לאירוע תקיפה חמור של קשיש חרדי בשנות ה-70 לחייו בעיר העתיקה, נפתח שוב במשטרת ירושלים לאחר שנסגר בעקבות 'חוסר אשמה' | עו"ד בלייכר המייצג את הקשיש החרדי: "מצפים שהפעם ייעשה צדק והתוקף האנטישמי ששם לו למטרה להשפיל יהודי מבוגר בתוככי ירושלים יבוא על עונשו"

חדשות בארץ 13.9.2020 | 23:06

קשיש. אילוסטרציה צילום: unsplash

תיק החקירה נגד חשוד בן מיעוטים שירק והשפיל חרדי מבוגר בערב חג השבועות בירושלים, נפתח מחדש בעקבות פניית ארגון 'חוננו'. החשוד עוכב לחקירה, אך שוחרר והתיק נסגר 'מחוסר אשמה פלילית'. "מצפים שהפעם יעשה צדק והתוקף יבוא על עונשו", אומר עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו'.

התקיפה המשפילה אירעה בערב חג השבועות, עת צעד ר', יהודי מבוגר בן למעלה מ-70, עם נכדו בעיר העתיקה. סמוך לשער שכם התקרב בן מיעוטים לר', וירק עליו. ר' ניגש עם נכדו להגיש תלונה במשטרה והחשוד עוכב לחקירה אך שוחרר והתיק נסגר בעילה של 'חוסר אשמה פלילית'.

עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' ברך על ההחלטה לפתוח את החקירה ואמר: "אנו מצפים שהפעם ייעשה צדק והתוקף האנטישמי ששם לו למטרה להשפיל יהודי מבוגר בתוככי ירושלים יבוא על עונשו. בכוונתנו גם לאחר ההליך הפלילי להגיש תביעה אזרחית כנגד התוקף".

במכתבו תיאר בלייכר כי ר', בן 71, הותקף בעת שעלה במדרגות הסמוכות לשער שכם, אז "ניגש אליו 'בן עוולה' וירק על גבו, רק בשל היותו ישראלי בעל חזות יהודית, הדור פנים. חליפתו של מרשי הוכתמה בליחה רבה". לפי המכתב, נכדו של ר' זיהה את התוקף, והלך עם סבו לעמדת המשטרה הקרובה. לאחר מכן ניגשו השנים לתחנת המשטרה של מרחב דוד להגשת תלונה נגד התוקף ונתינת עדות של הנכד על מעשה התקיפה המכוון.

בהמשך נודע לר' כי התוקף עוכב, ושוחרר לאחר שטען שהתקיפה נעשתה ללא כוונה. "לתדהמת מרשי התיק נסגר בעילה של חוסר אשמה פלילית". זאת למרות שלפי הידוע לנפגע האירוע תועד במצלמות האבטחה במקום. במכתבו ציין עו"ד בלייכר כי מדובר ביהודי מבוגר ששירת בצה"ל ברוב מלחמות ישראל, בניהן מלחמת ששת הימים, ארץ המרדפים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום הכיפורים, מלחמת שלום הגליל ועוד.

לדברי עו"ד בלייכר, "לא ייתכן שמרשי, בגילו המופלג ולאחר כל ההקרבה למען חיי כולנו במדינת ישראל, יותקף ויושפל בצורה קשה בחוצות העיר ירושלים, בעוד התוקף בן העוולה משוחרר מיד ותיק החקירה נסגר כלא היה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום