האם השנה נצטרך לקיים את מנהג הכפרות במחשכים?

הסגר שהוטל על מדינת ישראל כנראה השאיר את מארגני מנהג הכפרות מאחור. מארגנים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' זועמים ואומרים: "הצענו מתווה אבל אף אחד לא מתייחס אלינו" 

חרדים 13.9.2020 | 21:39

כפרות במאה שערים צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

לאחר הסגר שיוטל החל מערב ראש השנה על מדינת ישראל, מארגני מנהג פדיון הכפרות טוענים כי השאירו אותם מאחור.

'בחדרי חרדים' שוחח עם כמה מארגני מנהג פדיון כפרות באמצעות תרנגול, שאומרים: "ניסינו ליצור קשר עם משרד הבריאות ולהציע מתווה אבל אין עם מי לדבר".

כידוע מנהג פדיון כפרות מתבצע תחת כיפת השמים ברחובה של עיר בימי עשרת ימי תשובה, וגם ניתן לגרום לכך שלא תיווצר התקהלות רבה, כשבדרך כלל בזמן נתון יש די מקום לכמה אנשים שיכולים לעמוד גם לפי התנאים המחמירים של משרד הבריאות.

לדבריהם, "המתווה שרצינו להציע היה התייחסות לצורה שבה יתבצע הפדיון ואיך תמנע התקהלות. כרגע בחוסר התייחסות של משרד הבריאות נראה שבכוונתם למנוע את קיום המנהג בלי רגישות כלל למנהג ישראל".

המארגנים מציינים כי הרשויות העירוניות וכן משרד החקלאות נתנו אישורים השנה אבל כל זמן שמנהג זה לא יקבל אישור של משרד הבריאות בצל הקורונה והסגר הם לא יוכלו לבצע אותו.

לטענת המארגנים, "אנשים מסרו את נפשם לקיום מנהגי ישראל וגם השנה כנראה שמנהג זה יתקיים אבל חבל שזה יהיה ללא פיקוח מסודר וללא אישורים מסודרים, האם נצטרך לקיים את המנהג במחשכים?" תהו באוזני 'בחדרי חרדים'.

רק היום בישיבת הממשלה ביקש השר אריה דרעי לאפשר לחזנים ובעלי תקיעה בשופר, תנועה חופשית ובלתי מוגבלת לנוע ממקום למקום, וכן למצוא פתרון למכירת ארבעת המינים קודם חג הסוכות, לעת עתה למנהג הכפרות טרם נמצא אישור והנושא אף לא עלה על דל שפתותיהם של נציגנו בכנסת ובממשלה. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום