נתניהו בהצהרה: היינו חייבים לנקוט צעדים משמעותיים

ברקע החלטת הממשלה להטיל סגר מלא על כל חלקי המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנהל 'מגן ישראל' פרופ' רוני גמזו מסרו הצהרות לאזרחי ישראל • צפו

בריאות 13.9.2020 | 21:17

נתניהו בהצהרה לתקשורת צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (ראשון) הצהרה לתקשורת, בעקבות החלטת הממשלה להטיל סגר למשך שלושה שבועות, ברקע העלייה בתחלואה והביקורת הציבורית: "זה שישה חודשים שהקורונה מכה בכל העולם, קרוב למיליון בני אדם מתו, כאן בישראל היינו ראשונים להבין את המצב סגרנו את השמיים ובזכות זה מנין החולים הקשים היה מהנמוכים בעולם כך גם מניין המתים".

"בגלל שהיינו הראשונים לסגור היינו גם הראשונים לפתוח את הכללה ואת ההתנהלות, אני יודע שיש עדיין קשיים, ההחלטה שלנו הביאה לכך פחות חולים קשים , פחות נפטרים ופחות פגיעה בכלכלה".

צפו בשידור חוזר:

 

נתניהו סיפר: "כשעלתה התחלואה אצלנו, שאלתי את פרופ' גמזו, שאלתי איך נדע לסגור את האקורדיון, הם אמרו: נסגור כשמערכת הבריאות תניף דגל אדום. משכנו עם הגבלות מינימליות בשבוע שעבר, אבל אז הם הניפו דגל אדום וזה חייב נקיטת צעדים משמעותיים".

לדברי ראש הממשלה: "זה לא בעיה של מכונות הנשמה או מיטות - זה בעיה של שחיקה של הצוותים. הם גם מזהירים בזינוק פתאומי של מספר החולים הקשים. זה יגבה מספר מתים שלא הכרנו. הם גם אומרים שהחורף מתקרב ואז נעמוד בסכנה משולבת גם של השפעת וגם של הקורונה. לכן אנחנו נערכים מראש".

"היעד שלנו הוא לבלום את העליה ולהוריד את התחלואה ולחזור לשגרת קורונה יחד עם מערכת קיטוע". באשר לסגר, אמר ראש הממשלה: "קיבלנו החלטה שיארך עד שמחת תורה ויש אפשרות שיתארך".

נתניהו אמר עוד: "המגזר הפרטי יעבוד כרגיל ללא קבלת קהל חוץ ממש שחיוני, יהיה מתווה מיוחד לתפילות בחגים, הסופרמרקטים יפעלו במשלוחים. ותהיה הגבלת תנועה ודרישה למניעת התקהלויות". כמו כן בישר לציבור: "אני רואה את החיסון בדרך ואני גם רואה בדיקות מהירות".

ראש הממשלה סיים את דבריו ואמר: "בעוד כמה ימים נחגוג את ראש השנה, בתפילת הימים הנוראים אנחנו מבקשים, 'אבינו מלכנו מנע מגיפה מנחלתך'. מי יתן ותפילתנו זו תתגשם".

לאחר מכן, בעת שאלות העיתונאים, אמר נתניהו: "אני מקווה שליצמן יחזור לממשלה, אני מעריך אותו אבל אנחנו עושים מה שאנחנו צריכים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום