התמותה מהקורונה בציבור החרדי נמוכה משמעותית משאר המגזרים

מנתוני משרד הבריאות עולה, כי בשבועיים האחרונים נפטרו מהקורונה כמאתיים איש. באותו הזמן לא נוסף נפטר אחד בבני ברק. למרות שמספר החולים בעיר זינק. הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה בזינוק הנרשם בעיקר בישיבות ובקרב צעירים, כמו גם בתחלואה שרובם צעירים בני ישיבות

בריאות 10.9.2020 | 22:12

בית הכנסת איצקוביץ בבני ברק בט' באב צילום: שוקי לרר

לאחר כל הביקורת שסופג הציבור החרדי בחודשים האחרונים אודות ההתנהלות במשבר הקורונה והזינוק במספר החולים במגזר החרדי, נתוני משרד הבריאות מוכיחים כי מספר החולים במצב קשה והנפטרים בחברה החרדית נמוך משמעותית משאר המגזרים.

בחודשים האחרונים בכלל ובשבועות האחרונים בפרט עובר הציבור החרדי מסע הכפשות והשמצות אודות ההתנהלות המגזרית במשבר הקורונה. כל דרדק שהמסיכה אינה מכסה את חוטמו מספק חומר למהדורות המרכזיות, בעוד תל אביב חפה ממסיכות. מניינים נסגרים בזה אחר זה, בעוד הפגנות השמאל בבלפור מקבלות מקום של כבוד בהחרגות מתקנות הקורונה. ועם כל זה, עכשיו הגיע רגע של נחת.

מנתוני משרד הבריאות עולה, כי בשבועיים האחרונים נפטרו מהקורונה כמאתיים אנשים. באותו הזמן לא נוסף נפטר אחד בבני ברק, העיר החרדית הגדולה והצפופה בישראל, למרות שמספר החולים בעיר זינק. הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה בזינוק הנרשם בעיקר בישיבות ובקרב צעירים.

בנוסף, שיעור החולים במצב קשה בחברה החרדית קטן משמעותית משאר חלקי האוכלוסייה, גם זאת ניתן להסביר בשיעור החולים הגבוה בקרב הצעירים בעיר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום