אושר: ישראלים יוכלו לטוס ליוון בכפוף לבדיקת קורונה

שרי החוץ אשכנזי עודכן הבוקר על-ידי עמיתו היווני על החלטת ממשלת יוון לאפשר כניסת תיירות ואנשי עסקים מישראל ללא הגבלה של כמות תיירים ויעדים, בכפוף לבדיקת קורונה 72 שעות

מעניין 7.9.2020 | 18:39

גבי אשכנזי בכנסת צילום: Oren Ben Hakoon / POOL

שר החוץ היווני, ניקוס דנדיאס, שוחח הבוקר (שני) עם שר החוץ, גבי אשכנזי ועדכן אותו על החלטת ממשלת יוון לאפשר כניסת תיירות ואנשי עסקים מישראל ללא הגבלה של כמות תיירים ויעדים, בכפוף לבדיקת קורונה 72 שעות. החלטה זו תכנס לתוקף החל מה-15/9.

שר החוץ אשכנזי הודה לעמיתו ואמר כי "בין ישראל ויוון קיימת שותפות אסטרטגית חשובה והעובדה שיוון היא המדינה הראשונה שפותחת שעריה בעידן הקורונה הינה הוכחה לברית החזקה בין המדינות. מערכת היחסים בין יוון לישראל מהווה דוגמה לכך ששיתוף פעולה ושיח ישיר בין מדינות הוא הדרך הבטוחה לשגשוג כלכלי".

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה אף היא ואמרה כי "המשך פתיחת יוון לתיירות ישראלית ללא הגבלה היא בשורה חשובה לתושבי ישראל שביקשו מאיתנו להרחיב את היעדים לנסיעה ומוכיחה כי המדיניות המדורגת והאחראית שבה נקטנו לפתיחת השמיים הייתה נכונה. תודתי לשר החוץ גבי אשכנזי וצוות משרד החוץ שעמלים כבר כעת על פתיחת יעדים נוספים".

כמו כן, במהלך היום קיים שר החוץ הערכת מצב בנושא פתיחת השמיים לתיירים, אנשי עסקים וסטודנטים ישראלים היוצאים לחו"ל. בדיון השתתפו מנכ"ל משרד החוץ, שגרירים ישראלים ממדינות יעד פוטנציאליות לתיירות ישראלית ונציגים ממשרד התחבורה, התיירות, הבריאות ומרשם האוכלוסין.

בפתח הדיון הודה השר אשכנזי לשגריר ישראל ביוון על המאמצים מול משרד החוץ היווני לפתיחת השמיים ואמר כי "אנו מחויבים לנסות ולמצוא את המתווה הנכון לקיים שגרה בצל הקורונה שתמשיך ללוות אותנו, לרבות סוגיית התיירות היוצאת והנכנסת. יחד עם משרד התחבורה, התיירות ומשרד הבריאות עלינו למצוא את הדרך להמשיך לפתוח יעדים נוספים. אני מצפה מכלל השגרירים להעמיד משימה זו בעדיפות עליונה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום