אשתו של בן אוליאל במכתב לשופטים: "זכו את בעלי"

לקראת הדיון המכריע בראיה החדשה אותה הגישו עורכי דינו של עמירם בן אוליאל, אשר הורשע ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא - פונה אשתו במכתב לשופטים ומבקשת לזכות את בעלה ואף מציגה לטענתה, קשיים בתיק החקירה | "ברור לכל שלגרסה שנסחטה מעמירם בעינויים אין קשר למציאות. הזדמנות פז לזכות את בעלי עמירם כפי שמחייבים הצדק, הדין והשכל הישר"

חדשות בארץ 7.9.2020 | 10:26

עמירם בן אוליאל בבית המשפט צילום: פלאש 90

בצל הדיונים בראיה החדשה אותה הציגו עורכי דינו  של עמירם בן אוליאל, שהורשע לבדו ברצח משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא - אשתו, אוריין בן אוליאל, פונה במכתב לשופטים הדנים בתיק בבקשה לזכות את בעלה. במכתבה ציינה בן אוליאל מספר מהקשיים בתיק, בניהם העינויים שלטענתה עבר בעלה, מחדלי החקירה, הלחצים על המשטרה ועוד.

כזכור, בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, התקיים לפני כחודש דיון סיכומים בהליך הבדיקה של הראיה החדשה במשפט דומא. בדיון, ביקש עו"ד אשר אוחיון אשר מייצג את עמירם בן אוליאל מהרכב השופטים לזכות אותו וזאת לאור הראיה החדשה שהוגשה בתיק - עדותו של הבן אחמד, ואשר סותרת את הכרעת הדין בה הורשע בן אוליאל. עורך הדין אוחיון טוען כי הראיה החדשה מתארת אירוע שונה מהעדות שהוגשה.

בתחילת המכתב מתארת בן אוליאל את פנייתה כ"לא שגרתית", ומונה מספר מהקשיים העולים מהתיק. "בתיק הזה שום דבר לא שגרתי. העינויים הקשים שבעלי עבר לא שגרתיים, מחדלי החקירה – עד הראיה שהכי רלוונטי לאירוע לא נחקר – זה לא שגרתי, העובדה שמפקד החקירה מטעם המשטרה אומר בראיון ל'עובדה' שהוא לא מאמין לגרסת כתב האישום, ובעצם מחזק את טענות ההגנה שבזירה היו כמה אנשים – גם זה לא שגרתי".

עוד הוסיפה בן אוליאל כי "שר ביטחון, הנשיא, רה"מ וח"כים שלוחצים את השב"כ והמשטרה להביא אשם בכל מחיר, גם על חשבון הצדק, האמת וההליך ההוגן – גם זה לא שגרה".

בהמשך כתבה כי היא יודעת שבעלה חף מפשע והתייחסה להתפתחויות החדשות בתיק: "אני זוכרת אותו איתי באותו הלילה, אבל אין ספק שההליך שהתקיים בחודשים האחרונים בבית המשפט לא משאיר מקום לספק גם לכל אדם מן השורה. ברור לכל שלגרסה שנסחטה מעמירם בחקירות העינויים אין שום קשר למציאות והרוצחים מדומא מסתובבים חופשי עד עצם היום הזה".

בסוף מכתבה פנתה בן אוליאל לשופטים וכתבה: "צאו מהקונספציה שנכנסתם אליה. נפתחה בפניכם הזדמנות פז לעשות תשובה בימי התשובה של עם ישראל, ולזכות את בעלי עמירם כפי שמחייבים הצדק, הדין והשכל הישר. נצלו את ההזדמנות ומנעו ממשפחתנו סבל נורא וממושך, על לא עוול בכפנו. מנעו מעצמכם להיזכר לדיראון עולם בהיסטוריה המשפטית של עם ישראל כאלה שהכניסו לכלא אדם חף מפשע".

נזכיר כי לאחרונה נחשפה ראיה חדשה בתיק דומא, והיום יכריע ביהמ"ש המחוזי האם יזכה את בן אוליאל, אותו מייצגים עו"ד אשר אוחיון ועו"ד יצחק בם. הראיה היא עדותו של הילד אחמד דוואבשה, אשר נפגע קשה בהצתה, ואשר לאחרונה נחשף כי הוא ראה את האירוע ואף זוכר אותו לפרטים.

אחמד מספר בראיונות לכלי תקשורת בשפה הערבית, אשר הוגשו לבימ"ש בהסכמת הצדדים, כי היו שותפים באירוע מספר מציתים - יותר משלושה, אשר אף נכנסו לתוך בית המשפחה והתעמתו עם בני המשפחה. עדותו של אחמד סותרת באופן מוחלט את מסכת העובדות שעל בסיסה הורשע בן אוליאל ברצח, אשר על פיה היה רק מצית אחד בזירה והוא אינו נכנס כלל לבית המשפחה. כאמור, עורכי דינו ביקשו לזכותו על סמך הראיה החדשה, והחלטת ביהמ"ש תינתן היום.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום