ראש עיריית פתח תקוה ספד לרב אוחיון הי"ד: "דמות לחיקוי"

בעצרת מספד במלאות ימי השבעה לפיגוע המתועב בו נרצח הרב שי אוחיון הי"ד במעמד הראשל"צ ורבני העיר - ראש העיר פתח תקווה ספד לרב: "היה יהודי למופת - דמות לחיקוי, כשרואים את האמונה של ילדיו מבינים כמה גדול היה"

חדשות בארץ 2.9.2020 | 11:25

ר"ע פתח תקוה סופד בעצרת צילום: עיריית פ"ת

בעצרת מספד שהתקיימה אמש (שלישי) במלאות השבעה להירצחו של הרב שי אוחיון הי"ד, נכחו הראשל"צ הגר"י יוסף, רב השכונה רבי ששון כהן, ראש הכולל של המנוח רבי יאיר אלמשעלי, וראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג.

בהספד שנשא ראש העיר, הוא ציין כי הגיע מטקס לזכרם של יהודים צעירים, גם הם מפתח תקווה, שנרצחו לפני 8 שנים בפיגוע שביצע מחבל ב'בורגס'. "הם, כמו שי אוחיון, נהרגו רק בשל היותם יהודים. בכל הדורות עומדים עלינו לכלותנו, לפעמים אלה אימפריות גדולות ולפעמים זה מפגעים בודדים, אבל תמיד יש את כוח הרוע שמחפש לפגוע ביהודים".

ראש העיר אמר כי אמנם לא הכיר באופן אישי את הרב אוחיון הי"ד, "אבל כשבאתי עם השר לביטחון-פנים לנחם את המשפחה, זכיתי להכיר את התפוחים והיה קל להבין מי היה העץ שלהם, אביהם הי"ד. ראיתי ושמעתי את ילדיו איך הם מדברים בכזו אמונה, ראיתי כמה חוזקה ועוצמה יש בהם, בילדים רכים וקטנים כל כך, ומצד שני כמה הם חכמים ומלאי דעת ואמונה חזקה, כשהם דיברו על המשיח שיבוא בקרוב והם יוכלו שוב לפגוש את אבא".

"שמעתי מה הם סיפרו עליו, על שקידתו העצומה בתורה, ועל הרבצת התורה שלו לאחרים, תוך שהוא לא חוסך מילדיו וממשפחתו דבר, כשגם בשעות הלילה היה עובד לפרנסתו כדי להשלים להם את צרכיהם, וכשגם אחר כך לא וויתר על לימוד התורה בכולל בכפר סבא. כששומעים את כל זה, מבינים כמה טהור וטוב היה הרב שי הי"ד".

ראש העיר הוסיף להספיד ואמר כי למרות כל פעליו, היה שי איש צנוע מאוד ובעל ענווה מופלאה. "שי היה יהודי לסמל ומופת, ודמות לחיקוי, ולצערנו יהודי שכזה נרצח לא רחוק מכאן ע"י רוע טהור שצריך למגר מהעולם. אנחנו לא עושים חשבונות שמים וכיהודים מאמינים בני מאמינים, אנחנו יודעים שבמקרה טראגי קשה שכזה עלינו לצאת מחוזקים יותר באמונה ובערכי היהדות, בגאווה שלנו בהיותנו יהודים, בתורה הקדושה ששייכת לנו, בארץ שלנו ובכל מה שמסמל את העם היהודי. אנחנו חייבים את זה לא רק למען עצמנו כדי שנוכל להתקיים כאן, אלא גם למען הדורות שעברו – כל אותם צדיקים וגיבורים בתולדות עם ישראל שהקריבו את חייהם. אנחנו חייבם את זה לשרשרת הדורות, כדי שעם ישראל ימשיך להתקיים כיהודים, כאן בארץ הקודש

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום