אבל כבד בפתח תקווה: רב השכונות הלך לעולמו

הגאון רבי ישראל שרעבי זצ"ל, מחשובי וותיקי הרבנים בפתח תקווה ומחשובי רבני תימן, הלך לעולמו בגיל 76 לאחר שנים שבהם נחלש ונפל למשכב. 'בחדרי חרדים' על דמותו של הרב שהרביץ תורה והכניס יידישקייט באם המושבות 

ברוך דיין האמת 26.8.2020 | 19:42

הגאון רבי ישראל שרעבי זצ"ל צילום: יעקב כהן

ברוך דיין האמת: בפתח תקווה הסתלק לבית עולמו הגאון הרב ישראל שרעבי זצ"ל, רב שכונות שערייה ומחנה יהודה ומוותיקי הרבנים בפתח תקווה למעלה מיובל שנים והוא בן 76 בפטירתו. 

בשנים האחרונות נחלש ועבר לגור בבית בנו, היום התמוטט והשיב את נשמתו ליוצרה. למרות ייסוריו הרבים המשיך במסירת השיעורים ולמרות הקושי בדיבורו היה נעזר באמצעות מיקרופון מיוחד.

הרב שרעבי זצ"ל, המשיך את מסורת אביו הגאון רבי זכריה שרעבי זצ"ל שכיהן כחבר מועצת הרבנות בפתח תקווה, הרב שרעבי עלה יחד עם בני משפחתו מתימן לישראל והתיישבו בשכונת מחנה יהודה בעיר. 

בבחרותו למד בישיבת חברון בירושלים, שם קנה את תורתו עם גדולי הרבנים שמכהנים כיום, בהגיעו לפרק האיש מקדש נישא לרעייתו הרבנית שושנה ע"ה, בתו של הרב אביגד משולם ז"ל, שנפטרה בשנת תשע"ז. 

רעייתו הרבנית ע"ה הייתה בין מייסדי בית הספר בית יעקב בראש העין, הקימה ותמכה במאות משפחות בעזרה גשמית רוחנית דרך הארגון "עזרת מיצר" שעמדה בראשו, כמו כן מסרה שעורים לעשרות נשים בימי חול ושבת תמידים כסדרם עשרות בשנים עד כמעט יומה האחרון.

ברבות השנים מונה לשמש כרב בעיר פתח תקווה והיה רב השכונות שערייה ומחנה יהודה, במשך השנים ניהל את מערך הכשרות כממשיך דרכו של רב העיר הגאון רבי משה מלכה זצ"ל ונבחר במשך השנים ליקיר העיר.

כל חייו הרביץ תורה במסירת שיעורים ולקרב יהודים לאביהם שבשמים. היה בידידות עם גדולי ישראל ובראשם עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שחיבבו וקרבו. עמד לימין תנועת ש"ס ולכל פעילות למען הגדלת תורה.

הרב זצ"ל מקבל את תואר יקיר העיר עם ח"כ אוריאל בוסו

תושב העיר, חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס אומר ל'בחדרי חרדים' כי "זו אבדה גדולה לעולם התורני בעיר פתח תקווה, במשך שנים רבות הרים את קרנה של העיר במסירות נפש של ממש, הרב זצ"ל היה דמות מיוחדת שתחסר לנו רבות".

ראש העיר רמי גרינברג ספד: "הרב ישראל שרעבי זצ"ל, רב שכונות שעריה ומחנה יהודה למעלה מ 50 שנה, היה אהוד מאוד על תושבי העיר בכלל ובמיוחד על תושבי השכונות שעריה ומחנה יהודה. תמיד דאג להשתתף בשמחות ובאבל תוך תמיכה במשפחות. הרב שימש דוגמא ומופת לתושבי השכונות ולכל מי שבא איתו במגע. אני כואב על האובדן ושולח תנחומים בשמי ובשם תושבי העיר למשפחתו המורחבת".

לאחרונה הנציחה העירייה את רעייתו של הרב זצ"ל במועדון "שערי שושנה" - אשר נמצא בשכונת שערייה. הרבנית הייתה מוכרת מאוד בפעילותה הציבורית ובמסירותה למען הכלל.

מסע הלוויה הערב בשעה 22:30 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה, שם ייטמן בסמוך לרעייתו הרבנית שושנה ע"ה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום