נחשף: תמונות ראשונות שצילם הלוויין 'אופק 16' • צפו

במשרד הביטחון חושפים היום לראשונה תמונות שצולמו מעל סוריה ממצלמת הלוויין הישראלי 'אופק 16' ששוגר לחלל לפני כחודש וחצי • שר הביטחון: "ישראל יודעת לפעול מול אויביה מקרוב ומרחוק, ולהגן על אזרחיה בכל מקום, ומכל מקום" • צפו

טכנולוגיה 25.8.2020 | 16:19

סוריה ממצלמת 'אופק 16' צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

כחודש וחצי בלבד לאחר ששוגר לחלל, צוותי ההנדסה של מנהלת החלל המינהל למחקר במשרד הביטחון והתעשייה האווירית מפרסמים היום (שלישי), לראשונה, תמונות מסוריה אשר צולמו על-ידי מצלמת הלוויין 'אופק 16' בימים האחרונים.

בתמונות ניתן לראות את אתר המורשת העולמית 'תדמור' שבסוריה, את עתיקות העיר הקדומה ואת התאטרון הרומי המפורסם. במשרד הביטחון מציינים כי הם ממשיכים בהכנת הלוויין 'אופק 16' לשימוש מבצעי.

"ישראל יודעת לפעול מול אויביה מקרוב ומרחוק, ולהגן על אזרחיה בכל מקום, ומכל מקום", אומר שר הביטחון בני גנץ ומוסיף: "האמצעים הטכנולוגים שאנחנו מפתחים במשרד הביטחון ובתעשיות הם כלי אפקטיבי ומשמעותי בשמירה על ביטחון ישראל. נמשיך לפעול ולקדם את היתרון הטכנולוגי של ישראל, כחלק בלתי נפרד מהתמודדות עם האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל".

 

מאז שיגור הלווין, ערכו צוותי התעשייה האווירית ומשרד הביטחון סדרה מתוכננת של בדיקות, שבמסגרתה הפעילו בהדרגה ובאופן מבוקר את כל המערכות ותתי המערכות המרכיבות את הלוויין.

עם השלמת התהליך הופעלה בהצלחה גם מצלמת הלוויין. בשבועות הקרובים ימשיכו הצוותים ההנדסיים בתהליך הבדיקות הקפדני ובהכנת הלוויין לשימוש מבצעי, בהתאם לפרוטוקול שתוכנן מראש.

במקביל, מנהלת החלל במפא"ת חושפת  את התשתית הלאומית לייצור מצלמות חלל המשותפת למשרד הביטחון ולחברת 'אלביט מערכות'.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום