האבל על פטירת הגרז"נ: התהלך בפשטות והתנהג בענווה

הרבנים הראשיים לישראל, רבה הראשי של ירושלים והשרים דרעי ואביטן מבכים מרה את הסתלקותו של אחד משרידי דור דעה מוותיקי וחשובי הדיינים ומי שהיה בקי גדול בכל מכמני התורה 

חרדים 20.8.2020 | 19:18

צילום: באדיבות המצלם

הסתלקותו של הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל, מגדולי וותיקי הדיינים היום לבית עולמו, הובילו לאבל גדול בקרב הציבור החרדי. 

הרב הראשי לישראל הראשון לציון הגר"י יוסף פרסם הודעת אבל וכתב: "עולם התורה ועולם הדיינות איבדו את אחד המופלאים שריד לדור דעה מחשובי הדיינים וגאוני ההלכה אשר העמיד תלמידים הרבה ופעל רבות למען עולם ההלכה והדיינות בשנותיו כחבר בבית הדין הגדול וכראש ישיבה ובנשיאות אוצר הפוסקים ועד לימיו האחרונים עמד לימין רבני ודייני ישראל בעצה ותושייה וכיוון אותם בהיקף התורה והתווה את דרכם בפסיקת ההלכה".

"זכה לאמונם של מחותנו פוסק הדור הגרש"ז אוירבאך זצוק"ל ומרן אאמו"ר הראש"ל הגר"ע יוסף זיע"א אשר סמכו את ידיהם עליו והפנו אליו הכרעות בעניני אבן העזר והעריכו מאוד את דעתו, התהלך בפשטות והתנהג בענווה גדול ולא החזיק טיבותא לנפשיה. תמיד היה פוסק בכחא דהיתרא ללא חת, מתוך עיון ובקיאות נדירים, אוי לנו שנשארנו יתומים ונלקח בעונות הדור, מי יתן חליפתו ותמורתו".

הרב הראשי לישראל נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו כתב: "שר וגדול נפל בישראל אני מבכה מרה יחד עם כל בית ישראל את הסתלקותו של האי גברא רבה, גאון וצדיק, מעמודי ההוראה בישראל. מי שהעמיד אלפי תלמידים לתורה ולתעודה. מורי ורבי, אבן שואבת לרבני ודייני ישראל חבר בית הדין הגדול ומגאוני הדור הגאון הגדול רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ״ל, חתנא דבי נשיאה מרן הגרש״ז אוירבך זצ״ל. מי שזכיתי ללמוד תורה מפיו שנים רבות אשר הפיץ תורה עשרות שנים לכל מבקשי תורה ונתן מענה בכל מקצועות התורה".

הגאון רבי אריה שטרן רבה של ירושלים ספד לגרז"נ ואמר: "התבשרנו היום בשורה קשה מאוד על פטירתו והסתלקותו של הגאון הגדול הרב זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל עליו אפשר היה לומר שמצוי בכל תחומי ההלכה והתורה, אפשר היה לשאול ולקבל ממנו תשובה בסגנונו המיוחד למי שעונה בישרות בלי שום נגיעה כשהכל מונח אצלו בקופסה.

הייתה ביננו ידידות רבה ותמיד  מצאנו אצלו אוזן קשבת לכל שאלה ובעיה. ורגיל הייתי לומר שאם יש כיום מי שנחשב  גברא דמסתפינא מיניה הרי זה היה הרב זלמן נחמיה. וקשה להעלות על הדעת שאישיותו ודמותו האצילה תחסר לנו וצריך  כעת רק לקוות שזכותו המיוחד תעמוד לנו ובייחוד ללומדי התורה שקיבלו ממנו כל כך הרבה , תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי פרסם הודעת אבל בה כתב: "בצער רב קיבלתי את הבשורה המרה על לכתו של הגאון העצום רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל, שריד לדור דעה, חתנו של פוסק הדור הגרש"ז אוירבאך זצוק"ל מחשובי הדיינים בביה"ד הגדול אשר מסר נפשו במשך שנים להרבצת תורה ודעת והיה בקשרי ידידות עמוקים עם מרן הרב עובדיה זצוק"ל. יהי רצון שיהיה מליץ יושר על כלל ישראל".

השר לשירותי דת יעקב אביטן הגיב לפטירת הדיין הנודכ וכתב: "קבלתי בצער רב את הידיעה על הסתלקותו הפתאומית של הגאון העצום בתורה ובהלכה, שריד לדור דעה, דיין הדן דין אמת לאמיתו, הגאון הגדול רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל מבכירי הדיינים בבית הדין הגדול וחתנו של עמוד ההוראה מרן הגרש״ז אוירבאך זצוק"ל. זו אבידה גדולה לעולם הדיינות בפרט ולעולם התורה בכלל. זכותו תעמוד לנו ויהיה מליץ טוב על כל עם ישראל אמן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום