אבל כבד בעולם התורה בארה"ב: ראש ישיבת טלז הלך לעולמו

אבל כבד בעולם התורה בארה"ב לאחר שמשיקגו מגיעה בשורה הקשה על הסתלקותו הבוקר של הגאון רבי חיים דב קלר זצ"ל, ראש ישיבת טלז בשיקגו. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לראשונה בסוף חודש אדר האחרון ראש הישיבה היה מחובר למכשיר הנשמה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה

ברוך דיין האמת 17.8.2020 | 16:23

הרב חיים דוב קלר צילום: באדיבות המצלם

אבל בעולם התורה בארה"ב: משיקגו מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו הבוקר (שני) של הגאון רבי חיים דב קלר זצ"ל, ראש ישיבת טלז בשיקגו, והוא בן 90 בפטירתו.

כפי שדוח ב'בחדרי חרדים' לראשונה בסוף חודש אדר האחרון ראש הישיבה היה מחובר למכשיר הנשמה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ולמרבה הצער הוא לא הצליח להתאושש מהנגיף והשיב את נשמתו ליוצרה.

הגאון רבי חיים דב קלר זצ"ל היה אחד מראשי הישיבות הבכירים בארצות הברית, ושימש כחבר בנשיאות אגודת ישראל באמריקה.

נולד בעיר ניו יורק, ולמד בישיבת טלז לאחר שהוקמה בקליבלנד - אוהיו על ידי הגאון רבי חיים מרדכי כץ, והגאון רבי אליהו מאיר בלוך זצ"ל. שהרב קלר היה לתלמידו המובהק של הרב בלוך.

רבי חיים דב עלה ונתעלה להיות ארי שבחבורה. עד ששלוהו רבותיו לייסד ישיבת טלז בשיקגו שנהיה לאחד מפארי הישיבות. במשך עשרות בשנים הרביץ תורה ויראה והעמיד אלפי תלמידים בכל קצווי תבל.

ראש הישיבה הקים את ישיבת טלז בשיקגו יחד עם גיסו ראש הישיבה הגאון רבי אברהם חיים לוין זצ"ל חבר מועצת גדולי התורה של אמריקה. ביחד הם בנו את אחת הישיבות הנחשבות ביותר בצפון אמריקה.

על מסע הלוויה נמשיך ונעדכן.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה' 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום