הדרמה בסאדיגורה: עצרת השבעה הסתיימה ללא הכרזה על ממשיך

דריכות שיא בחצר סאדיגורה ובעולם החסידות בכלל: בכינוס השבעה להסתלקותו של האדמו"ר בעל ה'אבירי ים' מסאדיגורה זצ"ל שנפטר ביום שני בלילה בשבוע שעבר לא הוכרז על 'ממשיך' | כתבה מתעדכנת מהכינוס ומהעלייה לציון שהתעכבה במשך שעות

חרדים 17.8.2020 | 14:53

כינוס השבעה בסאדיגורה צילום: באדיבות המצלם

מאות חסידי סאדיגורה הגיעו היום (שני) להקים את בני האדמו"ר בעל ה'אבירי ים' מסאדיגורה זצ"ל מהשבעה. כנהוג בחצר החסידות, החסידים התפללו שחרית ומיד לאחר מכן תוכנן מעמד ההקמה מהשבעה, ההקפות ועלייה לציון. 

אלא שהמעמד התעכב עקב התכנסות בני האדמו"ר ביחד בחדר בדירת האב זצ"ל, כשהסוגייה על הפרק היא מינוי אדמו"רים נוספים מלבד לאח שמונה בצוואה כפי שהעידו החסידים בשבעה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הצוואה שהופקדה אצל הדיין המפורסם הגאון רבי ישראל ברגר, לא הותירה מקום לספק כי הרבי מבקש שבנו הצעיר הרה"צ רבי יצחק יהושע העשיל פרידמן מאנטוורפן ימונה לממשיכו בקודש. הגר"י ברגר המכהן כרבה של שכונת גני גאולה סיפר את הדברים בימים האחרונים. 

אלא שדיבורים במשפחה על מינוי עוד בנים בינהם הבן הגדול הרה"צ רבי מרדכי שלום יוסף פרידמן והרה"צ רבי אהרן דב בער פרידמן שיכהנו כאדמו"רים הן בירושלים והן בלונדון גרמו לעיכוב. הבנים של הרבי זצ"ל, ישבו היום מייד עם סיום תפילת שחרית במשך למעלה משלוש שעות בכדי לדון בדברים כשכל העת נכנסים לחדר גם זקני החסידים.

לאחר מכן, ירדו האחים לבית המדרש שם אמרו כל החסידים 'המקום ינחם' ובמקום נערך כינוס לחסידים שעדיין לא עלו לציון.  

במהלך הכינוס הכללי במלאת השבעה נשא דברים הגאון רבי זאב צלר ראש כולל דעת משה סאדיגורה ומרבני החסידות שנשא דברים על חשיבות שמירת דרכו של הרבי זצ"ל, לאחר מכן אמרו 'עקביא בן מהלל' כשלא הוכרז על בן שימשיך את דרכו של אביו, לאחר שגם במסע הלוויה כאמור באורח נדיר לא הוכרז על מינוי הממשיך והקראת הצוואה. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום