טרור הבלונים: שריפות רבות בעוטף; תושבים פונו מבתיהם

נמשכים שיגורי בלוני התבערה לעוטף עזה, צוותי הכיבוי פועלים גם כעת במספר שריפות שגרמו לנזקים גדולים • ביישוב שובה שבשדות נגב פונו תושבים מבתיהם בעקבות שריפה גדולה שפרצה • הרמטכ"ל ביקר בעוטף עזה ונפגש עם ראשי הרשויות • צפו

חרבות ברזל 14.8.2020 | 16:06

הנזק כתוצאה מהשריפה צילום: באדיבות המצלם

לאחר תקיפת צה"ל הלילה, הפלסטינים ממשיכים לשגר בלוני נפץ ותבערה לעבר היישובים בעוטף עזה. התושבים מדווחים על פיצוצים רבים שנשמעו בשעות האחרונות, ככל הנראה בעקבות מטענים שהיו שחוברו לבלונים. רק בנס אין נגעים בגוף. מוקדם יותר היום קיים הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקור בעוטף עזה ונפגש עם ראשי המועצות. במהלך הפגישה דנו המשתתפים בהסלמה הנוכחית עם חידוש בלוני התבערה. כזכור, השבוע השמיעו ראש הממשלה ושר הביטחון איומים חריפים כלפי חמאס במידה ושיגור בלוני התבערה לא ייפסק.

 

כיבוי שריפה בעוטף עזה. קרדיט צילום: חאמד אבו סיאם כבאי קק"ל

נכון לשעה זו, למעלה מעשר שריפות פרצו סמוך ליישובים בעוטף עזה, חלק מהשריפות גרמו לנזקים גדולים לשטחים חקלאיים.

מכבאות והצלה צוותי נמסר, כי צוותי הכיבוי יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע גרורי צה"ל, רבש"צים ומתנדבים פעלו היום בכמה שריפות בשדות קוצים באזור מועצה אזורית חוף אשקלון אשכול ואזור שדרות. חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום עדיין מבצעים חקירות במקום השריפות.

בתוך כך, שריפה גדולה שפרצה ביישוב שובה במועצה האזורית שדות נגב, הובילה את המועצה להורות על פינוי קו הבתים הסמוך לשריפה. כוחות  פעלו במקום במטרה להשתלט על השריפה. השריפה גרמה נזקים גדולים לציוד חקלאי. תמיר עידאן - ראש המועצה האיזורית שדות נגב מסר: "לפני כשעה התרחשה שריפת ענק שנגרמה כתוצאה מהפרחת בלון לעבר יישובי המועצה האזורית שדות נגב ובעקבותיה נגרם הרס רב ומספר תושבים שפונו מבתיהם".

השריפה ביישוב שובה. צילום: כבאות והצלה מחוז דרום

עידאן הוסיף, כי "ממדי השריפה ממחישים את ההרס והנזק הרב שנגרם כתוצאה מהפרחת 'רק בלון' שאנשי החמאס מבצעים בתקופה האחרונה מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף והמועצה האזורית שדות נגב בפרט. אנו קוראים ומצפים מראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לתגובת נגד חזקה, מדויקת וכואבת כנגד ראשי חמאס וארגוני הטרור שמנסים לפגוע בחיי התושבים".

הלילה, לאחר יממה נוספת של הפרחת בלוני תבערה, חיל האוויר תקף ברצועת עזה יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס. התקיפה בוצעה באמצעות טנקים, מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל. במהלך התקיפה נפגעו מוצב של מערך ההגנה האווירית של ארגון חמאס, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של הארגון. יש לציין, כי התקיפות נגד יעדי הטרור של חמאס מבוצעות זה הלילה השלישי ברציפות.

"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל"., מסר דובר צה"ל והוסיף: "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום