בגיל 40 בלבד: הכירו את הממשיך החדש לבית שומרי אמונים

במסע הלווית האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל בבני ברק הוכתר בנו הרה"צ רבי מרדכי ראטה לממשיך דרכו באדמו"רות. משה ויסברג מגולל בפרופיל מיוחד את תולדות חייו של הרבי הטרי משומרי אמונים שהיה לנכד החביב של סבו ה'חוקי חיים' ועמד לצד אביו בכל שנות הנהגתו הקצרה

חרדים 13.8.2020 | 20:34

הרבי החדש משומרי אמונים מספיד בלוויה צילום: שוקי לרר

חלל עצום הותיר אחריו האדמו"ר משומרי אמונים הגאון הצדיק רבי רפאל אהרן ראטה זצ"ל שהסתלק לבית עולמו לאחר תשע שנות הנהגה מאז המשיך את דרכו של אביו האדמו"ר בעל ה'חוקי חיים' משומרי אמונים זצ"ל בבית המדרש הגדול ברחוב שפת אמת בבני ברק.

הרבי חולל מהפך עצום בחסידות והקים ישיבה שהפכה לאחת הישיבות הטובות ביותר בעולם התורה החסידי, לצד הקמת המוסדות וארגוני החסד.

הידבקותו של האדמו"ר בנגיף הקורונה והסתלקותו בגיל 73 הותירו את החסידות יתומה מאב רוחני, הרבי שהשקיע את כל כולו בחסידות הניח אחריו שבט מפואר ובראשם את בנו הגדול הרה"צ רבי מרדכי ראטה בן 40 שעמד לצידו של אביו בכל השנים מאז הוכתר.

הגאון החסיד רבי ישראל לרר מזקני רבני החסידות הכתיר את הבן במסע הלוויה בבני ברק ואמר: "בשנה האחרונה של הרבי זצ"ל בעל ה'חוקי חיים', שוחח עמי הרבי על עניין מסוים, ובאמצע השיחה הפסיק הרבי את העניין והתחיל לדבר בשבח נכדו הרה"צ רבי מרדכי שליט"א, באותה שעה לא הבנתי את פשר הדברים, כך דיבר הרבי ה'חוקי חיים' בשבח בנו הרבי זצוק"ל".

"בשבועות האחרונים שמעתי מפי כ"ק הרבי זצוק"ל כי רצון קדשו שבנו הרה"צ רבי מרדכי שליט"א ימשיך בהנהגת העדה. לאור זאת בשם כל העדה אנו מכתירים את הרה"צ רבי מרדכי שליט"א למלאות מקום אבותיו הקדושים רבינו הזקן בעל שומר אמונים, ורבינו הקדוש בעל החוקי חיים, ורבינו הקדוש אשר לדאבוננו כבר אי אפשר לומר עליו שליט"א, בעזרת השם ימשיך בדרכו של רבינו הקדוש להשרות אהבה ואחווה ושלום ורעות בבית המדרש כמו שהיה עד עתה".

רגע ההכתרה במסע הלוויה. צילום: שוקי לרר

'בחדרי חרדים' עם פרופיל לדמותו של הממשיך החדש לבית שומרי אמונים שימלא את מקום אביו הרבי זצ"ל.

רבי מרדכי נולד בבני ברק לאביו ולאמו הרבנית ליבא רחל שתחי' לבית משפחת פיליפ מנכבדי וחשובי חסידות בעלזא. בשמחת הברית נקרא 'מרדכי' על שם זקנו האדמו"ר רבי מרדכי מזוועהיל זצ"ל בעל ה'יקרא דמלכא'. זקני החסידים מספרים כי אביו שהיה מקושר לצדיקי בית זוועהיל בצורה מיוחדת, וסבו ה'חוקי חיים' ביקש שיקראו לו בברית על השם השווער שלו הרבי ה'יקרא דמלכא'.

כבר שנולד הוא גדל על ברכי סבו ה'חוקי חיים' בהיותו בחור בישיבת 'שומרי אמונים' בבני ברק למד עם סבו חברותא, וכבר שהיה בחור צעיר הועיד אותו סבו לגדולות ואהב אותו בצורה מיוחדת והיה הנכד הכי קרוב אליו.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הרה"צ רבי יהודה יחיאל שיינפלד מירושלים, בנו של הגאון הצדיק רבי יהוסף חיים שיינפלד רבה של שכונת קרית הרצוג בבני ברק, וחתנו של המקובל הגאון הצדיק רבי אהרן מרדכי רוטנר מזקני רבני בעלזא שבחן את החתן מרדכי קודם השידוך במשך כמה שעות בעיון לבקשת סבו ה'חוקי חיים'.

בשריפת הפתילות עם אביו הרבי זצ"ל. צילום: שוקי לרר

לאחר חתונתו שנערכה בחורף תשס"ב בבני ברק באולמי התמר ברחוב עזרא שם השתתפו גדולי האדמו"רים ובראם מאות חסידים עבר להתגורר בירושלים. מאוחר יותר עבר להתגורר באשדוד לבקשת סבו בכדי לפתח את קהילת שומרי אמונים באשדוד שם למד בכולל עיון של חסידי גור בראשות הגאון רבי ברוך חסיד שם קנה את שמו הטוב בכולל ובאשדוד בהתעלות מיוחדת בכל מה שקשור לשקיעות בתורה.

החסידים מעידים כי סבו הרבי ה'חוקי חיים' היה מתקשר אליו לאשדוד כמה פעמים והיה משוחח עמו על נושאים העומדים על הפרק בחסידות.

עם התמנותו של אביו האדמו"ר זצ"ל בחודש אלול תשע"ב עבר להתגורר בבני ברק שם עמד לצד אביו שייעד אותו לתפקיד הממשיך בבוא העת. רבי מרדכי עמד לצד אביו בכל מפעלותיו והיה יושב לצידו תמיד בעריכת השולחנות.  

החסידים מספרים ל'בחדרי חרדים' "ר' מרדכי הוא אדם גאון ובעל מוח חריף ועצום שדובר לסביו כמו שתי טיפות מים, אין ספק שכמו שאביו מיסד את החסידות בבני ברק כך גם רבי מרדכי שהיה הרוח החיה בכל מה שקשור להקמת הישיבה ומוסדות החסד כעת ימשיך את הנהגת סביו ואביו".

החסידים מספרים כי ר' מרדכי הוא עובד ה' גדול ונודע בתפילותיו שנאמרים בהשתפכות הנפש.

לרבי מרדכי בית עם ילדים קטנים ורק באחרונה חגג בר מצווה לבנו בכורו.

עם אביו בחלאק'ה לבנו במירון. צילום: דוד כהן

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום