רמז לאיראן; הניסוי המוצלח ב'חץ 2' בעדשת המצלמה

משרד הביטחון מפרסם הבוקר (חמשי) תיעוד מהניסוי המוצלח שבוצע אתמול במערכת 'חץ 2'. במערכת הביטחון מסכמים את הניסוי שבוצע יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) וחיל האוויר הישראלי • גורמים במערכת הביטחון מגדירים את הניסוי כהצלחה מושלמת ואומרים כי חשיבות גדולה לניסוי בזמן שאיומים מצד המדינות העוינות הופכים למדייקים ומסוכנים יותר • צפו

חרבות ברזל 13.8.2020 | 10:40

אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון צילום: חץ 2

הלילה, בוצע הניסוי המוצלח ביירוט במערכת הנשק 'חץ' עם מיירט 'חץ 2'. הניסוי בוצע בשעה 23:45 משדה ניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית ובהשתתפות מנהלת 'חומה' במינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית שבמשרד הביטחון.

"ישראל עומדת מול אתגרים רחוקים וקרובים והסיירת הטכנולוגית שלנו, בהובלת מפא"ת, התעשייה האווירית והתעשיות הביטחוניות, מבטיחה שנהיה תמיד צעד אחד לפני אויבינו ונגן על השמיים של מדינת ישראל מפני כל איום", אומר שר הביטחון בני גנץ שעודכן על הצלחת היירוט והניסוי המשותף עם ארה"ב, מבטא את הידידות והשותפות בין המדינות ואת המחויבות העמוקה של ארה"ב לביטחונם של אזרחי ישראל. נמשיך לפעול יחד לביצור יכולות מערכת הביטחון- באוויר, בים, ביבשה ובמרחב הקברנטי".

במהלך הניסוי יירטה בהצלחה מערכת הנשק 'חץ' טיל מטרה ממשפחת האנקורים, המדמה טיל קרקע-קרקע ארוך טווח בעל ראש נפץ קרבי. זאת בהתאם לתכנית וליעדי הניסוי, כפי שהוגדרו מראש.

במשרד הביטחון מציינים כי במסגרת הניסוי הוכחה יכולתה המשופרת של מערכת הנשק 'חץ', המצויה כיום בשירות מבצעי בחיל האוויר, להתמודד ביעילות עם איומים קיימים ועתידיים על מדינת ישראל. את היירוט ביצעו לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, יחד עם מהנדסי התעשיות המפתחות. בניסוי השתתפו כלל מערכות ההגנה מטילים, כחלק מהיערכות ומוכנות המערך המבצעי.

 

שיגור חץ 2 - אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון צילום: חץ 2

 

אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון צילום: חץ 2

 

אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון צילום: חץ 2

 

אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון צילום: חץ 2

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום