אבל בעולם החסידות: הרבי משומרי אמונים זצ"ל נפטר מקורונה

אבל כבד בעולם החסידות • הבוקר הסתלק לבית עולמו בבית החולים 'לניאדו', האדמו"ר משומרי אמונים, הגאון הצדיק רבי רפאל אהרן ראטה זצ"ל לאחר שנדבק בנגיף הקורונה • נודע בתפילתו ובצדקותו, ורבים שיחרו לפתחו לעצה ולברכה • קווים ראשונים לדמותו של הרבי שהיה ואיננו 

ברוך דיין האמת 13.8.2020 | 09:24

האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל צילום: ארכיון בחדרי

אבל בעולם החסידות: האדמו"ר משומרי אמונים, הגה"צ רבי רפאל אהרן ראטה זצ"ל, הסתלק הבוקר לבית עולמו בבית החולים צאנז 'לניאדו' בנתניה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 73. 

לפני תשעה באב פונה לבית החולים לאחר קשיי נשימה קשים כתוצאה מנגיף הקורונה מאז הרבי הורדם והונשם ובכל ריכוזי החסידות נישאו תפילות לשלומו בימים האחרונים קרסו מערכות גופו והבוקר הרבי השיב את נשמתו ליוצרה. 

על מסע הלוויתו של הרבי מבית מדרשו ברחוב שפת אמת 4 בבני-ברק, ומשם להר הזיתים, שם ייטמן בסמוך לחלקת אבותיו נמשיך ונעדכן על השעה המדוייקת.

האדמו"ר זצ"ל נולד בי"ז חשון תש"ח לאביו האדמו"ר בעל ה'חוקי חיים' משומרי אמונים זצ"ל נכדו של האדמו"ר הקדוש רבי אהרן ראטה זצ"ל, בעל ה'שומר אמונים'. אמו הרבנית בתיה חיה ע"ה בתו של האדמו"ר רבי מרדכי גולדמן מזוועהיל זצ"ל בעל ה'יקרא דמלכא'. 

בשמחת הברית של האדמו"ר זצ"ל שנערכה בחיי סביו האדמו"ר רבי גדליה משה מזוועהיל זצ"ל ששימש כסנדק בבריתו. הרבי נקרא על שם סבו רבי אהרן ראטה בעל ה'שומר אמונים' זצ"ל. 

בבחרותו למד הרבי בישיבת שומרי אמונים בירושלים והוסמך להוראה על ידי הגאון רבי שמואל טוביאס אב"ד פיאטרא ניאמץ.

לאחר הסתלקותו של אביו בד' אלול תשע"ב מונה הרבי לממשיך דרכו של אביו בבית המדרש בבני ברק, מאז הוכתר הרבי לאדמו"ר ועלה על כסאו של אביו פיתח ורומם את החסידות בהקמת המוסדות. 

הרבי נודע בתפילתו ובצדקותו, ורבים שיחרו לפיתחו לעצה ולברכה והיו נוהרים לעריכת השולחנות לשמוע את דברות קדשו.

הרבי הותיר אחריו דור ישרים מבורך 12 ילדים, בניו הרה"צ רבי מרדכי ראטה, והרה"צ רבי שלמה ראטה, בנות וחתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו. 

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום