בדרכם לעזה: רשות המסים סיכלה הברחת עשרות אלפי בלונים

מכולות שהכילו עשרות אלפי בלוני הליום ויועדו לרצועת עזה, נתפסו על ידי אנשי המכס בנמל אשדוד • גם היום נמשכו הפרחות הבלונים - 12 דליקות פרצו בעוטף עזה וגרמו לנזקים לשטחים חקלאיים

חרבות ברזל 12.8.2020 | 18:13

הבלונים שנתפסו צילום: רשות המסים

עובדי המכס בנמל אשדוד, הצליחו בשבוע האחרון לסכל הברחת עשרות אלפי בלוני הליום לתוך שטח רצועת עזה. ההברחה מגיעה ברקע התחדשות טרור בלוני התבערה, אשר גורמים לשריפות רבות בעוטף עזה ולנזקים כבדים לשטחים החקלאיים. זאת, בצל חידוש טרור בלוני התבערה המופרחים על ידי פלסטינים מרצועת עזה לשטח ישראל.

עשרות אלפי הבלונים אותרו במסגרת פעילות להערכת סיכונים מכסית ובטחונית, שמבצע בית מכס אשדוד על מנת לסכל הברחת אמצעי לחימה וטובין דו שימושיים אל תוך הרצועה. בלוני ההליום הוסלקו בשתי מכולות של פריטי לבוש ותיקים שייובאו על ידי יבואנים עזתיים ויועדו לרצועת עזה.


הפרחת בלוני תבערה מהרצועה

המכולות נתפסו והנושא הועבר לגורמי הביטחון להמשך טיפול. בבית מכס אשדוד מציינים כי הם מטפלים ב-90% מכלל היבוא לרצועת עזה ועושים בימים אלו מאמצים רבים על מנת לבלום יבוא של בלונים מסוגים שונים וזאת כדי לסכל את טרור הבלונים.

יש לציין, שגם היום נמשכו הפרחות בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח ישראל. עד כה נספרו 12 דליקות בעוטף עזה שפרצו כתוצאה מהפרחת הבלונים.

מכבאות והצלה מחוז דרום נמסר, כי צוותי כיבוי יחד עם אנשי קק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע גרורי צה"ל, רבש"צים ומתנדבים, פעלו היום ב-12 שריפות בשדות קוצים באזור מועצה אזורית חוף אשקלון ובמועצה אזורית אשכול. חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי השריפות נגרמו מבלונים.
 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום