נתניהו וגנץ מאיימים על חמאס: "נגבה מחיר יקר"

על רקע המשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בני גנץ משגרים איומים חריפים לעבר ארגון חמאס • אתמול החליט שר הביטחון על סגירת מעבר כרם שלום החל מהבוקר. המעבר ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטארי חיוני ודלקים

חרבות ברזל 11.8.2020 | 13:45

בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: יונתן זינדל/גרשון אלינסון, פלאש 90

בצל ההתחממות בדרום והמשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח ישראל, שר הביטחון בני גנץ קיים ביקור ודיון היערכות במפקדת הקורונה של פיקוד העורף, והתייחס בין היתר למצב המתוח בגבול הדרומי. "אם חמאס לא יפסיק בשיגור בלוני התבערה - נגיב בעוצמה", איים גנץ. גם ראש הממשלה נתניהו שיגר מסר חריף לארגוני הטרור ברצועה: "לא נסבול את טרור הבלונים, נגבה מחיר יקר". גם הבוקר נמשכו הפרחות בלוני הנפץ והתבערה מהרצועה, כתוצאה מכך פרצו מספר שריפות בעוטף עזה.

במהלך הביקור בפיקוד העורף, קיים גנץ דיון חיתוך מצב בנוגע להתקדמות הקמת מפקדת הקורונה. בדיון השתתפו מפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורדין, וראש מפקדת הקורונה, תא"ל ניסן דוידי. במהלך הביקור שוחח גנץ עם אנשי מילואים והוצגה בפניו התוכנית לתחילת הפעלת המפקדה בימים הקרובים.

"אני נמצא כאן במפקדת הקורונה החדשה שהחלה לפעול. אנחנו נראה את ההישגים בימים הקרובים, קצב הפעולה שלה ילך ויגבר, היעילות שלה תלך ותשתפר, התוצאות תהיינה יותר טובות", אמר שר הביטחון במהלך הדיון. "במקביל", הוסיף גנץ, "בדרום, חמאס מאפשר להמשיך להפריח בלוני תבערה ובלוני נפץ למדינת ישראל, אנחנו לא מוכנים לקבל את זה וסגרנו את מעבר כרם שלום כתוצאה מכך. טוב יעשו אם יחדלו מלהפר את הביטחון והשקט במדינת ישראל. אם זה לא יקרה – נצטרך להגיב, ובעוצמה".

אתמול, לאחר יממה אפופת עשן בעוטף עזה, בה הוצתו כ-30 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה, החליט שר הביטחון בני גנץ על סגירת מעבר כרם שלום, החל ממחר בבוקר. המעבר ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטארי חיוני ודלקים. ההחלטה על סגירת המעבר התקבלה בתום התייעצויות ביטחוניות ולאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה כנגד אזרחי ישראל אשר מהוות הפרה של הריבונות הישראלית.

הפרחת בלוני התבערה והפרת השקט הביטחוני, יפגעו בראש ובראשונה בתושבי רצועת עזה, בפיתוח הכלכלה ובניסיונות לשיפור המצב האזרחי של תושביה. צה"ל ומדינת ישראל יגיבו בתקיפות ובנוקשות לכל פגיעה בריבונותנו ובאזרחינו", נמסר מטעם ממתאם פעולות הממשלה בשטחים. "חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל", הוסיפו.

מוקדם יותר אתמול, פורום ראשי הרשויות בעוטף עזה שיגר הודעה בה דרשו משרי הממשלה לפעול לשינוי המצב. "תופעת בלוני התבערה ובלוני הנפץ שחזרה לחיינו, ממחישה את המחיר הכבד שמשלמים תושבי עוטף עזה ושדרות, בהעדר פתרון לעימות עם ארגוני הטרור בעזה", מסרו ראשי הרשויות והוסיפו: "השגרה שלנו מופרת שוב ושוב, על ידי פיצוצים מחרישי אוזניים, שריפות וירי רקטי על בסיס קבוע ומתמשך".

"כל אלו", אומרים ראשי הרשויות, "בעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי, שגם הוא נותן את אותותיו באזור. דין בלון נפץ, כדין רקטה. דין הפרחות של בלונים, כדין הסלמה ביטחונית. אנו דורשים מממשלת ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע לעשרות אלפי תושבי עוטף עזה ושדרות".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום