ישראל תסגור את מעבר כרם שלום בעקבות הפרחת הבלונים מהרצועה

אחרי שיא של כמה חודשים עם כשלושים שריפות ביישובי עוטף עזה שהוצתו היום מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה, ולאחר שבימים האחרונים צה"ל הגיב בירי ברצועה, ישראל נוקטת בענישה אחרת וסוגרת את מעבר הסחורות כרם שלום

חרבות ברזל 10.8.2020 | 23:59

צרור בלונים צילום: חדשות בטחון שדה

לאחר יממה אפופת עשן בעוטף עזה, בה הוצתו כ-30 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה, החליט הערב (שני) שר הביטחון בני גנץ על סגירת מעבר כרם שלום, החל ממחר בבוקר. המעבר ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטארי חיוני ודלקים.

ההחלטה על סגירת המעבר התקבלה בתום התייעצויות ביטחוניות ולאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה כנגד אזרחי ישראל אשר מהוות הפרה של הריבונות הישראלית.

"הפרחת בלוני התבערה והפרת השקט הבטחוני, יפגעו בראש ובראשונה בתושבי רצועת עזה, בפיתוח הכלכלה ובנסיונות לשיפור המצב האזרחי של תושביה. צה"ל ומדינת ישראל יגיבו בתקיפות ובנוקשות לכל פגיעה בריבונותנו ובאזרחינו", נמסר מטעם ממתאם פעולות הממשלה בשטחים. "חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל", הוסיפו.

מוקדם יותר היום, פורום ראשי הרשויות בעוטף עזה שיגר הודעה בה דרשו משרי הממשלה לפעול לשינוי המצב. "תופעת בלוני התבערה ובלוני הנפץ שחזרה לחיינו, ממחישה את המחיר הכבד שמשלמים תושבי עוטף עזה ושדרות, בהעדר פתרון לעימות עם ארגוני הטרור בעזה", מסרו ראשי הרשויות והוסיפו: "השגרה שלנו מופרת שוב ושוב, על ידי פיצוצים מחרישי אוזניים, שריפות וירי רקטי על בסיס קבוע ומתמשך".

"כל אלו", אומרים ראשי הרשויות, "בעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי, שגם הוא נותן את אותותיו באזור. דין בלון נפץ, כדין רקטה. דין הפרחות של בלונים, כדין הסלמה בטחונית. אנו דורשים מממשלת ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע לעשרות אלפי תושבי עוטף עזה ושדרות".

אמש (ראשון), סמוך לחצות הלילה, תקף כלי טיס של צה"ל עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום