מעל ל-15 שריפות בעוטף עזה: "דין בלון, כדין רקטה"

15 שריפות ביממה: יישובי עוטף עזה המשיכו גם היום לסבול מטרור הבלונים שמשגורים משטח הרצועה, בצל ההתחממות גבול הדרומי • חוקר שריפות קבע כי 4 שפרצו היום במועצה האזורית אשכול נגרמו כתוצאה מבלוני תבערה • פורום ראשי הרשויות בעוטף לממשלה: "להעמיד מענה בטחוני קבוע לעשרות אלפי תושבי עוטף עזה ושדרות"

חרבות ברזל 10.8.2020 | 19:55

שריפה בעוטף עזה, היום צילום: דוברות שער הנגב

גם היום (שני), נמשכו הפרחות בלוני הנפץ והתבערה מכיוון רצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מכך, פרצו שריפות בכמה נקודות בעוטף עזה.

במועצה האזורית אשכול פעלו כוחות הכיבוי ואנשי הביטחון במספר מוקדי שריפות באזור הישוב כיסופים. שריפה אחת פרצה בתוך הישוב וכובתה.

הכוחות פועלים להשגת שליטה על שאר השריפות. מהמועצה האזורית אשכול מסרו כי לא קיים סיכון לישובים. בכבאות והצלה מחוז דרום דיווחו כי לוחמי האש, יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע גרורי צה"ל, פעלו היום ב -4 מוקדי שריפות באזור המועצה.

חוקר שריפות קבע כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה. סך הכל 15 שריפות פרצו במהלך הימה האחרונה בעוטף עזה.

 

צילום: ינאי צורי

בתוך כך, פורום ראשי הרשויות בעוטף עזה שיגר היום הודעה בה דרשו משרי הממשלה לפעול לשינוי המצב "תופעת בלוני התבערה ובלוני הנפץ שחזרה לחיינו, ממחישה את המחיר הכבד שמשלמים תושבי עוטף עזה ושדרות, בהעדר פתרון לעימות עם ארגוני הטרור בעזה", מסרו ראשי הרשויות והוסיפו: "השגרה שלנו מופרת שוב ושוב, על ידי פיצוצים מחרישי אוזניים, שריפות וירי רקטי על בסיס קבוע ומתמשך. כל אלו, בעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי, שגם הוא נותן את אותותיו באזור. דין בלון נפץ, כדין רקטה. דין הפרחות של בלונים, כדין הסלמה בטחונית.  אנו דורשים מממשלת ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע לעשרות אלפי תושבי עוטף עזה ושדרות".

אמש (ראשון), סמוך לחצות הלילה, תקף כלי טיס של צה"ל עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום.

מוקדם יותר אתמול פרצו שתי שריפות במועצה אזורית אשכול, שגרמו לנזק גדול לשטחים חקלאיים. לוחמי האש יחד עם צוותים של קרן קיימת לישראל ורשות הטבע והגנים פעלו על מנת לכבות את השריפות. חוקר שריפות מתחנת הכיבוי נתיבות קבע כי השריפות נגרמו מבלון תבערה.

אתמול כזכור, דיווח הכתב הצבאי של 'ערוץ 12' ניר דבורי כי שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי, קיימו דיון בנוגע למתיחות המתמשכת בגבול הדרומי. על פי הדיווח, במהלך הדיון הוחלט כי המשך שיגור הבלונים יוביל לתגובה משמעותית של צה"ל גם במחיר של הסלמה‎ בדרום.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום