מסתמן: השב"כ יכין "מפות חום" שיתריעו על אזורי תחלואה חריגה

איכוני השב"כ: בממשלה שוקלים להורות לשב"כ להכין "מפות חום" שיוכלו להציג רחובות ובניינים בהם קיימת תחלואה גבוהה • בתוך כך ועדת השרים לבחינת ההסתייעות בשב"כ החליטה פה אחד להמשיך במתכונת האיכונים בשבועות הקרובים

בריאות 10.8.2020 | 09:15

מחסום/סגר. אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הממשלה שוקלת להורות לשב"כ להכין "מפות חום" שיתריעו על אזורים בעלי תחלואה גבוהה.

אמצעי חדש לבלימת מגיפת הקורונה ועשוי לעורר מחלוקת: הממשלה שוקלת להורות לשב"כ להכין "מפות חום" שיתריעו על אזורים, רחובות ובניינים בעלי תחלואה גבוהה, השימוש באיכונים הוארך בשלושה שבועות.

ועדת השרים לבחינת ההסתייעות בשב"כ לצמצום התפשטות מגפת הקורונה החליטה פה אחד להמליץ לממשלה על הארכת האיכונים בשלושה שבועות, החל ממחר.

כפי הצפוי, ההחלטה תובא לאישור הממשלה ולאחר מכן לוועדת החוץ והביטחון.

במקביל, הממשלה שוקלת להורות לשב"כ להכין "מפות חום" שיתריעו על אזורים בעלי תחלואה גבוהה. כך מפרסם איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות'.

במהלך הדיון דווח כי שירות הביטחון הכללי מסוגל להנפיק "מפות חום" שיפרטו את תמונת התחלואה בישראל ויספקו התרעות על אזורים שצפויים להיות אדומים. ואולם משום שהתעוררו סוגיות משפטיות בנושא, לא ברור האם ניתן יהיה להשתמש באמצעי זה על פי החקיקה הקיימת.

ייתכן כי תידרש חקיקה חדשה אם יוחלט לבסוף להסתייע ב"מפות חום" אלו, שיוכלו להציג בניינים ורחובות בעלי תחלואה חריגה. כאמור, הנושא עשוי לעורר התנגדות רבה בין היתר בשל טענות לפגיעה בפרטיות.

בנוסף ציינו השרים בוועדה בתום הדיון כי תקופת הבידוד צפויה להתקצר מ-14ימים ל-12 ,למרות "גרירת הרגליים של משרד הבריאות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום