מבצע אכיפה של משטרת התנועה בכבישי ישראל

כ-2,800 דו"חות בגין מגוון עבירות תנועה, במרכזם עבירות מסכנות חיים ובריונות כביש • עו"ד רוני פאלוך מסב את תשומת לב הנהגים לגבי אמצעי אכיפה החדשים והמתקדמים

רכב ותחבורה 9.8.2020 | 16:38

שוטר בפעולה. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בפעילות אכיפה ממוקדת של משטרת ישראל רשמו שוטרי אגף התנועה כ-2,800 דו"חות תנועה, בעיקר נגד עבירות מסכנות חיים ובריונות כביש, מתוכם למעלה מ-800 נהגים שנסעו במהירות מעל המותר וכ-350 נהגים שנתפסו כשהם משתמשים בנייד בזמן נהיגה.

השוטרים פעלו במערך נרחב בכבישים בהם קיים ריבוי של תאונות דרכים ונפגעים. במסגרת הפעילות השוטרים ביצעו אכיפה אפקטיבית, תוך שילוב שיטות אכיפה יצירתיות ובמגוון אמצעים גלויים וסמויים, במטרה להרתיע ולמנוע מנהגים לבצע עבירות המסכנות חיים.

השימוש באמצעים טכנולוגים תוך אכיפה יצירתית הביא לתיעוד של כ-200 נהגים בזמן ביצוע עבירות תנועה, באמצעות מצלמות סטילס ומצלמות טקטיות. לחלק מהנהגים נרשמו הזמנות לדין וברירת קנס בהתאם. כמו כן ל-55 נהגים נפסל רישיון הנהיגה למשך 30 יום ו-19 כלי רכב הושבתו למשך 30 יום במגרש האחסנה של המשטרה.

עו"ד רוני פאלוך העוסק בתחום התעבורה מדגיש כי אמצעי אכיפה חדשניים אלו הינם רוח די חדשה בעולם המשפט, אשר משמעותם רבה ביחס להוכחת העבירה, בכל מקרה אין כל חובה לנהג להודות גם במידה והוא נוכח כי נלכד באמצעים טכנולוגיים כאלו או אחרים.

עו"ד פאלוך מוסיף, כי עדיין לא נקבעה כל אמינות ביחס לאמצעי האכיפה החדשים, וכי פרקליט מנוסה בתחום יודע איך לנסות "לחלץ" את הנהג במינימום פסילה או ניקוד.

עו"ד פאלוך

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום