אסון בשכונה החרדית: אדם נהרג בשריפה שפרצה בדירה בירושלים

שריפה פרצה הבוקר בבניין מגורים ברחוב עבודת ישראל בשכונת מאה שערים בירושלים • כוחות הכיבוי פעלו במקום, ובתום ניסיונות ההשתלטות על השריפה, אותר גבר כבן 30 ללא הכרה, לאחר שהיה לכוד בדירה נעולה בבניין • צוותי הרפואה ביצעו בו בדיקות רפואיות ומותו נקבע במקום

חרדים 10.8.2020 | 07:39

זירת האירוע צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הבוקר (שני), פרצה שריפה בבניין מגורים דו קומתי ברחוב עבודת ישראל בשכונת מאה שערים בירושלים. כוחות כיבוי והצלה שהוזעקו למקום ניסו להשתלט על האש. במהלך פעולות הכיבוי, פרצו לוחמי האש לקומה הראשונה במבנה הבוער שהיה אפוף בעשן סמיך, זאת לאחר שנאלצו לפרוץ את הדלת הנעולה.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בתוך הדירה, איתרו הכבאים אדם כבן 30 שהיה לכוד בלהבות, הם חילצו אותו והעבירו לטיפול רפואי של מד"א כשהוא ללא הכרה. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו. "כשהגענו למקום, ראינו אש ועשן סמיך יוצאים מדירה בקומת הקרקע בבניין", מספרת פארמדיקית מד"א, חוגלה ארז והוסיפה: "כוחות הכיבוי פעלו במקום, ולאחר שהתאפשר הם נכנסו לדירה, שם אותר וחולץ אלינו, גבר בשנות השלושים, מחוסר הכרה, עם כוויות ושאיפת עשן רב, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום."

אחד השכנים שגר בסמיכות למקום בו אירע האסון, מספר ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בדמות מוכרת בשכונה. לדבריו, ההרוג ז"ל נהג להדליק נרות בתוך המבנה, מה שאולי גרם לפרוץ השריפה.

מפקד המשמרת בכבאות והצלה מרחב 'האומה' שפיקד על האירוע רב רשף מוטי מלמד מסר: "הבוקר, דווח לנו על שריפה במבנה הנמצא ברחוב עבודת ישראל באזור שכונת גאולה. הגענו למקום במהירות עם מספר צוותי כיבוי וזיהינו מיד את השריפה באחת הדירות במבנה ישן, שבתוכו הייתה דירה קטנה שעל פניו נראית כדירה מאולתרת.

מלמד מוסיף, כי "לוחמי האש נכנסו לתוך הדירה הבוערת תוך סיכון עצמי, ותוך זמן קצר מאוד, מצאו בתוכה אדם כבן 30 כשהוא ללא הכרה. חילצנו מיד את הלכוד לידי כוחות מד"א אולם, עקב הפציעות הקשות שהאיש ספג מהאש והעשן, נאלצו אנשי מד"א לקבוע את מותו של הפצוע בשטח"

בכבאות והצלה מחוז ירושלים מזכירים בעקבות האסון, כי חל איסור לשנות מבנים למגורים שלא באישור ושלא על פי התקן. "שינוי כזה במבנים יכול להפוך את המבנה בעת שריפה למלכודת מוות המונעת הימלטות מהירה והגנה על הדיירים במקום בנוסף, התקנת גלאי עשן בבתים, הוכחה כמצילת חיים ואף מונעת במקרים רבים מאוד פגיעה קשה ברכוש ואת מניעת התפתחות האש עוד בתחילתה", נמסר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום