צה"ל: הפלנו רחפן לבנוני שחדר לשטח ישראל

הגזרה הצפונית מבעבעת: בצה"ל מדווחים כי רחפן שהוזנק משטח לבנון חדר לישראל והופל על ידי הכוחות • מוקדם יותר הבוקר נשמעה אזעקה שהקפיצה את התושבים בגבול הצפוני, אך בצה"ל מוסרים כי אין קשר בין האירועים

חרבות ברזל 7.8.2020 | 13:55

תרגיל צה"ל בסמוך לגבול השבוע צילום: David Cohen/Flash90

בצל הכוננות הגבוהה בגבול הצפוני, לוחמי צה"ל שמוצבים באזור הפילו רחפן שחדר לישראל משטח לבנון. בצה"ל מציינים, כי הרחפן היה כל העת תחת מעקב של הכוחות בגבול וברגע שחדר לשטח ישראל הוא הופל. כעת, צה"ל עורך סריקות באזור במטרה לאתר ממצאים נוספים.

מדובר צה״ל נמסר כי הצבא נמצא במוכנות גבוהה בזירה הצפונית ולא יאפשר כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל.

מוקדם יותר היום, בשעות הבוקר, נשמעו אזעקות במספר יישובים בגליל העליון והתושבים התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים. רק כחצי שעה לאחר מכן עדכן צה"ל כי מדובר באזעקת שווא שהופעלה בעקבות זיהוי שגוי של רחפן מל"ט שנחשב כמי שחדר לשטח ישראל. לאחר מכן הונחו התושבים לחזור לשגרה. יש לציין כי להפלת הרחפן שחדר הלילה לישראל, אין קשר להפעלת האזעקה.

למרות המצב הקשה בלבנון לאחר הפיצוץ בביירות, בו נהרגו מאות ואלפים נוספים נפצעו - אמש (חמישי), בתום הערכת מצב שהתקיימה במטה הכללי של צה"ל, החליט הרמטכ״ל על שימור ההערכות המבצעית בזירה הצפונית, מחשש לפיגוע של חיזבאללה על גדר הגבול בעקבות מותו של פעיל הארגון שנהרג בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה.

יחד עם זאת, הרמטכ״ל רב אלוף אבי. כוכבי הורה לאפשר ללוחמים סבב יציאות שיאפשר אורך נשימה לכוחות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום