דיווח: שי ניצן עדכן את המפכ"ל לשעבר בחקירה בעניינו

נציב תלונות הציבור על הפרקליטות פתח בבדיקה האם חקירה שהתנהלה במח"ש נגד המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו הודלפה לו על ידי מי שהיה אז פרקליט המדינה שי ניצן, כך על פי דיווח ב'הארץ'

חדשות בארץ 7.8.2020 | 13:35

שי ניצן\יוחנן דנינו צילום: פלאש 90\יונתן זינדל\ Olivier Fitoussi

האם פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, חשף חומרי חקירה חסויים בפני מי שהיה מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו? על פי הדיווח של ג'וש בריינר בעיתון 'הארץ', השופט בדימוס דוד רוזן, נציב תלונות הציבור על הפרקליטות, פתח בבדיקת עדויות המעלות חשד כי ניצן עדכן את דנינו בפרטי חקירה שהתנהלה בפרקליטות בנוגע לדנינו עצמו, בזמן שכיהן כמפכ"ל המשטרה, מה שככל הנראה מנע בהמשך את בירור הפרשה.

על פי הפרסום ב'הארץ', החקירה המדוברת עסקה בפרשה שהתרחשה ב-2015, אז עלה חשד כי המפכ"ל דאז יוחאי דנינו וקצין בכיר נוסף, היו מעורבים בעבירה של הפרת אמונים.

בעקבות החשד, פתחו במחלקה לחקירות שוטרים שבפרקליטות המדינה בחקירה. בין היתר בוצעו מחקרי תקשורת שבדקו את את פירוט של זמני שיחות ואורכן, שהתקיימו על ידי החשודים בפרשה המדוברת. בתום החקירה, סברו במח"ש כי יש לפתוח בבדיקה האם דנינו וקצין נוסף ביצעו עבירה של הפרת אמונים. הבדיקה בעניין נפתחה לאחר שאצל הנציב רוזן התקבל מידע ולפיו הוסתרו ממנו פרטים באשר להתנהלותו של שי ניצן בפרשה.

מטעמו של שי ניצן נמסר בתגובה לעיתון 'הארץ', כי "כל טענה כאילו הנציב רוזן הוטעה על ידי עו"ד ניצן או כאילו נפל פגם בהתנהלותו כנטען - מופרכת לחלוטין. מידע מפורט בנושא זה הועבר כבר בזמן הבדיקה הראשונית לנציב רוזן על ידי עו"ד ניצן - דבר שמפריך כמובן את הטעמות".

"מטבע הדברים", הוסיפו מטעמו של ניצן, "מענה מפורט לטענות יינתן על ידי עו"ד ניצן לנציב רוזן, ואין בכוונתו להגיב לעת הזו להדלפות מכוונות, מסלפות ומטעות".

במחלקה לחקירות שוטרים הגיבו ל'הארץ': "הטענה לפיה מנהלת מח"ש הנוכחית, קרן בר-מנחם, הסתירה מידע מנציב התלונות על הפרקליטות, היא מופרכת משום שהן האירועים נשואי הבדיקה והן הפניה ותחילתה של הבדיקה עצמה נעשו לפני כניסתה של בר-מנחם לתפקיד, ומכל מקום התייחסות הפרקליטות הועברה על ידי פרקליט המדינה והמשנה לו, על בסיס מידע שהעבירה הנהלת מח''ש דאז, שתחתיה טופלו החשדות נשוא בדיקת הנת''ם. לאחר כניסתה של מנהלת מח''ש הנוכחית לתפקיד, התבקשה מח"ש להעביר לנת"ם רק הבהרות נקודתיות. מעבר לכך, את ההתנהלות מול הנת"ם לא נעשה דרך התקשורת". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום