פרשת הרצח בדומא: האם בן אוליאל יזוכה?

בימ"ש המחוזי יכריע, האם הראיה החדשה תזכה את הנאשם המרכזי עמירם בן אוליאל בפרשת הרצח בדומא שזעזעה את המדינה | עו"ד אשר אוחיון: "אם אכן הילד חווה את אשר הוא תיאר בצורה מאוד מפורטת, מאוד חיה, מאוד אמיתית, אין מנוס מזיכויו של עמירם בן אוליאל ולכך אנו מצפים"

חדשות בארץ 6.8.2020 | 20:01

עמירם בן אוליאל בבימ"ש צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, התקיים היום (חמישי) דיון סיכומים בהליך הבדיקה של הראיה החדשה במשפט דומא. בדיון, ביקש עו"ד אשר אוחיון אשר מייצג את עמירם בן אוליאל מהרכב השופטים לזכות אותו וזאת לאור הראיה החדשה שהוגשה בתיק - עדותו של הבן אחמד, ואשר סותרת את הכרעת הדין בה הורשע בן אוליאל. עורך הדין אוחיון טוען כי הראיה החדשה מתארת אירוע שונה מהעדות שהוגשה.

הראיה, היא עדות של אחמד דוואבשה, אשר נפגע קשה בהצתה, ואשר לאחרונה נחשף כי הוא ראה את האירוע ואף זוכר אותו לפרטים. אחמד מספר בראיונות לכלי תקשורת בשפה הערבית, אשר הוגשו לבימ"ש בהסכמת הצדדים, כי היו שותפים באירוע מספר מציתים - יותר משלושה, אשר אף נכנסו לתוך בית המשפחה והתעמתו איתם. לטענת עורך הדין אוחיון, עדותו של אחמד סותרת באופן מוחלט את מסכת העובדות שעל בסיסה הורשע בן אוליאל ברצח אשר על פיה היה רק מצית אחד בזירה והוא אינו נכנס כלל לבית המשפחה.

עדותו של אחמד, מצטרפת לעדות נוספת, של קרוב משפחה איברהים דוואבשה, אשר הגיע לבית המשפחה לאחר ששמע צעקות ומסר עדות כי ראה מספר מציתים בסמוך לדלת הבית. בדיון טען עו"ד אוחיון כי עדותו של איברהים קיבלה חיזוק משמעותי מעדותו החדשה של אחמד.

כזכור, כי בית המשפט כבר הרשיע את בן אוליאל בתיק, אך לאחר הכרעת הדין, הגיש עורך דינו ברשה לביטול ההרשעה, בעקבות הראיות החדשות.

בעקבות כך, הגיש עו"ד אוחיון לבימ"ש בקשה לזמן את אחמד לעדות ולזכות על בסיסה את בן אוליאל מהרצח. באופן חריג קיבלו השופטים את הבקשה ופתחו הליך חריג ביותר של שמיעת עדויות לאחר הכרעת הדין, ובעצם פתחו את המשפט מחדש.

אחמד וסבו חוסיין דוואבשה זומנו לבימ"ש למתן עדות. לאחר שאחמד סרב להגיע להעיד, לטענתו בשל הטראומה הקשה מהאירוע, הסכימו הצדדים להגיש לבית המשפט את הראיונות לתקשורת בהסכמה.

היום כאמור, לאחר שהעדויות הוגשו, סיכמו הצדדים את עמדותיהם בפני הרכב השופטים. סנגורו של בן אוליאל ביקש לזכותו, בעוד שהפרקליטות מצידה הסבירה כי לא ניתן לסמוך על עדותו של אחמד בשל מספר סיבות, בין השאר לאור גילו הצעיר. השופטים קבעו לעוד כחודש דיון בו יפרסמו את ההחלטה בהליך החריג.

עו"ד אשר אוחיון המייצג את עמירם בן אוליאל מסר לאחר הדיון: "היום היה שלב שבו נדרש ביהמ"ש לשאלה האם ראיה חשובה ביותר יש בה כדי לשנות את מסקנת ההרשעה שביהמש הגיע אליה בשלב הראשון. עברנו את השלב הראשון בו נדרשנו להראות שאם יש ממש בגרסה הזו, הרי שיש פוטנציאל של זיכוי"

"אחרי שעברנו אותו", אומר אוחיון, "הגענו היום לשלב השני, והראנו שהגרסה הזו היא גרסה אמינה ביותר, היא גרסה שאין שום מקום לחשוש שמא הילד מעיד על דברים שלא חווה, אלא להיפך. הכל מוסכם, שאם אכן הילד חווה את אשר הוא תיאר בצורה מאוד מפורטת, מאוד חיה, מאוד אמיתית, אין מנוס מזיכויו של עמירם בן אוליאל ולכך אנו מצפים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום