אישום: בן 22 גרם למותה של ילדה בת 5

תושב קרית עקרון בן 22, נאשם כי במהלך נסיעה ברכבו, חצה קו ההפרדה רצוף ועקף 4 כלי רכב שהיו לפניו בכביש. כתוצאה מכך נהרגה ילדה בת 5

חדשות בארץ 5.8.2020 | 12:57

תאונה, אילוסטרציה צילום: דוברות הצלה פתח תקווה

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (רביעי) כתב אישום נגד אבראהים אבו רקייק, בן 22 מקרית עקרון, בגין גרימת מוות בנהיגה רשלנית של ג'וד אבו ג'אנם, קטינה בת 5, ונהיגה בקלות ראש אשר גרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם חבלה של ממש וניזוק רכוש.
 
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שירלי לוגסי, אבראהים נהג ברכב ברחוב הרצל ברמלה, מכיוון מערב לכיוון מזרח. בהגיעו לצומת הרחובות הרצל – יצחק שדה וז'בוטינסקי, סמוך לכניסה לשוק רמלה, עצר את נסיעתו במרחק של כ- 30 מטר מהצומת, כאשר לפניו 4 כלי רכב במצב עצירה מלאה לפני הצומת. בחלוף שניות ספורות מרגע עצירתו בצומת ומשהתחלף הרמזור לירוק, סטה הנאשם לנתיב הנגדי תוך חצייה מלאה של קו ההפרדה הרצוף במקום ועקף 4 כלי רכב שהיו לפניו בכביש. בסיום העקיפה סטה הנאשם בחדות ימינה חזרה לנתיב נסיעתו וחצה את הצומת במהירות של 60.98 קמ"ש.

נוכח העקיפה, מצויין בכתב האישום, בצירוף תוואי הכביש, הטה אבראהים בחדות את הגה הרכב שמאלה ואיבד עליו שליטה. כתוצאה מכך ומפעולות היגוי נוספות, חלקו הקדמי הימני של הרכב עלה על המדרכה. בהמשך, פגע הנאשם באמצעות כנף קדמית שמאלית של הרכב בברז כיבוי.

עם עלייתו של הנאשם עם הרכב על המדרכה, תוך כדי איבוד שליטה, פגע הרכב בג'וד אבו ג'אנם, קטינה ילידת 2015, אשר באותה העת הלכה על המדרכה, יחד עם אימה ואחותה. עוד נפגעו גם הולכי רגל נוספים ששהו על המדרכה בסמוך לקיוסק.

כתוצאה מהפגיעה בברז הכיבוי נהדף הרכב ופגע באמצעות גלגל שמאלי קדמי בדופן כספומט שניצב בסמוך לקיוסק. בהמשך, נהדף הרכב חזרה אל הכביש ופגע באמצעות חזית הרכב בפגוש אחורי של ג'יפ, אשר היה באותה העת במצב עצירה ברמזור אדום. כתוצאה מהתאונה נחבלה המנוחה באורח קשה, פונתה מהמקום לבית החולים וכעבור שעה נפטרה עקב חבלותיה. בנוסף, וכתוצאה מהתאונה נגרמו חבלות רבות נוספות ל- 4 הולכי רגל נוספים ולנהגת הג'יפ. כמו כן, נגרם נזק רב לרכוש.
 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום