בברסלב משיבים למשרד הבריאות: מוציאים מידע מסולף

חסידי ברסלב לא מוותרים לקראת ראש השנה תשפ"א והבוקר לאחר שבמשרד הבריאות מתנגדים ליציאה ואומרים כי יש 30 אלף איש על רחוב וחצי מפרקים במזכירות הארצית של ברסלב את הטענות ואומרים כי מדובר בבורות ובמידע לא מדוייק "נעשה את זה בדרך הבטוחה ביותר"

חדשות בארץ 4.8.2020 | 15:06

חסידים בדרך לאומן צילום: אבי דישי, פלאש 90

לקראת הנסיעה של חסידי ברסלב לאומן בראש השנה תשפ"א אומן מקבלת הבוקר התייחסות ראשונה בכנסת, ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, הביע היום את התנגדות משרד הבריאות לאפשר לישראלים לטוס לאומן בראש השנה תשפ"א. 

בדיון בוועדת הקורונה אמר שלמון: "לגביי אומן - עמדתנו המקצועית היא שאסור לאפשר לאירוע להתרחש בשל ההתכנסות של 30,000 איש על רחוב וחצי, אין שום דרך לאפשר זאת. הדרך היחידה לעצור את זה היא שהרשויות באוקראינה ינקטו את הפעולות המתאימות".

בעקבות דבריו מבהירים במזכירות הארצית של ברסלב וטוענים שמדובר במידע לא מדוייק לדברי הרב נחמן בנשעיה יו"ר המזכירות דחסידי ברסלב "חסידי ברסלב מתכוונים לנסוע לאומן ולעשות את זה בדרך הבטוחה ביותר בעידן הקורונה".

'בחדרי חרדים' העלה לראשונה את נושא אומן כב רלפני חודשיים וכעת בברסלב אומרים "בוא נפרק את זה לגורמים ונדבר על הסיכונים"

הרב נחמן בנשעיה מסביר ראשית יש את  שדה התעופה - שם יש נוהל קורונה ברור בנתב"ג שכולל שמירת מרחק והגיינה, ישבנו בפגישת היערכות עם נתבג, והנסיעה לאומן תהיה תחת אותה שיגרה שיש בכל יום לאלפי הטסים לחו"ל.

בטיסה - פחות מ0.11% נדבקו בטיסה בעולם (USTUDAY) הרבה פחות כל מקום מרכזי אחר.  

אוקראינה - בכל המשא ומתן שלנו מול ממשלת אוקראינה ברור שכל נוחת יעבור בדיקת קורונה באם ימצא שלילי הוא יכנס לאזור המוגדר שהוא "נקי מקורונה " מבחינה מעשית זה לא שונה מאנשים שמתאכסנים בבתי מלון או בדירות נופש בכל הארץ. 

בתי מלון - התפוסה תעמוד תחת אותם קריטריונים של בתי מלון בארץ ,

‏הציון של רבי נחמן - מתוכנן באותו מתווה כמו הכותל המערבי,מחולק ל"קופסאות" של 20 איש. 

אכיפה - כל זה באכיפה של כ1000 שוטרים אוקראינים, יותר מאשר בכל מקום אחר בארץ מעבר לזה מרפאת קורונה כולל חדר מיון קורונה עם רופאים מתמחים בקורונה.

ועל הטענה ש"חסידי ברסלב יביאו את הקורונה לארץ" מעבר לבורות שבדבר זה סטיססטית הדבר הכי לא נכון שיש,כל נוסע לאומן יעבור בדיקת קורונה ואם יהיה חיובי ישהה בבידוד באוקראינה שבועיים ככה שמבחינה. סטיססטית כל החוזרים יהיו נקיים מקורונה מצב הרבה יותר טוב מכל מקום אחר או קבוצה אחרת".

לדברי בנשעיה "פנינו למשרד הבריאות בכדי לעבוד יחד על המתווה, ולאפשר נסיעה בטוחה, במקום זה משרד הבריאות יוצא מידע מסולף -"30 אלף איש ברחוב וחצי", כשהערכה היא שיסעו כ10 אלף המקסימום על שטח של 10 רחובות 2 ק"מ רבוע יותר מרווח מכל מקום".

"חסידי ברסלב שנסעו לאומן תחת השלטון הקומוניסטי ימצאו דרך לנסוע לאומן גם השנה, לנו חשוב שזה יקרה בדרך הבטוחה ביותר". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום