ליצמן ודרעי החליטו: משלבים ידיים על הרחבת קרית גת

לאחר דיונים בין שרי הפנים והשיכון מסתמנת המטרה: רה תכנון בדרך להקמת שכונה חרדית של כ-9,000 יח”ד במערב קרית גת באישור מהיר של כלל הגורמים • המשמעות: העיר החרדית העתידית שפיר אמנם עדיין על הפרק, אך בהליכי תכנון נפרדים – כאשר מקבלי ההחלטות נמנעים מדיון בנושא • התהייה: האם שפיר תהיה עיר חרדית חדשה ונפרדת או חלק מקרית גת? מקבלי ההחלטות אפילו לא העלו את הנושא על הפרק

כלכלי 2.8.2020 | 08:50

יעקב ליצמן ואריה דרעי | צילום: אפי שריר, פלאש 90

למרות הקורונה, השרים נפגשו להמשך הדיון בקידום מענה למצוקת הדיור החרדית והתוצאות ניכרות בשטח: ההחלטות שהתקבלו בישיבת שרי הפנים והשיכון שהתקיימה בשבוע שעבר במשרד השיכון מתחילות לחלחל אל גורמי הביצוע.

ל’ביזנעס’ נודע כי עתה החלו בקרב גורמי התכנון השונים ליישם את ההחלטה שהתקבלה במסגרת הישיבה ולפיה, לעת הזאת, לא תעלה לוועדת הגבולות בקשה לגבי קרית גת מערב-מערב (פלוגות/שפיר) והדיונים יתמקדו בקריית גת צפון-צפון, קריית גת מערב, קריית גת דרום-מערב ועוזה. בנוסף, כרגע התקבלה החלטה להמשך ברה-תכנון לפרוגרמה תואמת מגזר חרדי.

הדברים נידונו במשרד השיכון במסגרת ישיבת עבודה מורחבת בנושא הרחבת העיר קרית גת ולצדה נידונה האפשרות של צירוף חלק משטחי שפיר (תמל/1011, קריית גת מערב, כ-9,000 יח”ד הזקוקות לרה-תכנון והתאמה למגזר החרדי) לעיר. במקביל הוחלט שלא לדון בקרית גת מערב מערב (שפיר המקורית – 35,000 יח”ד). בישיבה השתתפו המארח, שר השיכון יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי, מנכ”ל משרד השיכון יאיר פינס, מנכ”ל משרד הפנים מרדכי כהן, מנכ”ל רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) עדיאל שמרון, מנכ”לית ועדת התכנון דלית זילבר ואנשי מקצוע משני המשרדים.

לעת עתה הוחלט כאמור, כי לא דנים בהקמת העיר שפיר (35,000 יח”ד, קרית גת מערב-מערב) וחלק מאנשי המקצוע המליצו כי גם שטחי קרית גת מערב-מערב, יקודמו תחילה כחלק מקרית גת, עד שתגדל ותהיה ראויה לפיצול לעיר בפני עצמה. הוי אומר: קבלו את קרית גת מערב-מערב (שפיר) שלא תהיה עיר נפרדת, עד שיוחלט על פיצולה, אם יוחלט, בעתיד, על כך.

 

גורמים במשרד הפנים אישרו ל’ביזנעס’ שלא לייחוס כי השר דרעי העניק דחיפה של ממש לאנשיו לקדם את המהלך הלאה בוועדת הגבולות כשהצדדים קבעו להמשיך ולהיפגש ולדון בדברים הנוספים שהיו על הפרק. לפי מידע שהגיע ל’ביזנעס’, הליך ה’רה-תכנון’ של קרית גת מערב (9,000 יח”ד לציבור החרדי) צפוי להסתיים, בתהליך מואץ ביותר, בתוך שנה.

ומה באשר לתושבים, האם אלה יעדיפו עיר חרדית עצמאית או שכונת ענק מסופחת לקריית גת? מחד, עיר עצמאית חרדית תוביל לעירייה שנבחרת ע”י התושבים ומכירה את האוכלוסיה החרדית היטב. ומשכך, צפויה לתושבים רשות מקומית שמבינה את הצרכים של האוכלוסייה ותיאום מרבי בין האוכלוסייה לרשות (יכולת להגיע להבנות בלי צווים, בתי משפט, חוקי עזר וכו’). ואולם מנגד, קיים קושי בעמידה כלכלית של עיר חרדית חדשה.

בכל מקרה, לעת עתה, קרית גת ככל הנראה תעובה בתוך שנים ספורות בשכונה חרדית חדשה ותכנית שפיר עדיין נותרה פתוחה לדיון אם זו תהפוך לעיר חרדית חדשה, או תסופח לקריית גת. כאמור, זאת, משום שמקבלי ההחלטות עדיין לא החליטו. אם לשפוט לפי גורמים שונים בשני המשרדים, השיכון והפנים, מקבלי ההחלטות נמנעו עד כה מלדון בנושא שפיר, וההכרעה טרם נפלה.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום