נשיא ארצות הברית טראמפ מציע לדחות את הבחירות לנשיאות

המירוץ לבית הלבן: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר במהלך תדרוך לעיתונאים כי לדעתו הבחירות בצל הנגיף ישבשו את תוצאות האמת וברצונו לדחות את מועד הבחירות • הסמכות לכך היא בידי הקונגרס והיא נדחתה על ידי המפלגה הדמוקרטית

חדשות בעולם 31.7.2020 | 10:35

בית משפט העליון בארה"ב צילום: pixabay

בצל משבר הקורונה החמור בארה"ב: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר במהלך תדרוך בבית הלבן כי הוא רוצה לדחות את הבחירות לנשיאות ארה"ב.

טראמפ אמר כי הוא חושש לקיים את הבחירות במועד שנקבע, עקב הצבעה המונית בדואר בשל נגיף הקורונה שעלולה לגרום לדבריו לזיופים רבים, כך שתהליך קביעת המנצח יתעכב מאוד.

"אני רוצה בחירות ותוצאות, הרבה, הרבה יותר ממך", אמר טראמפ לעיתונאים. "אני לא רוצה לדחות. אני רוצה לקיים בחירות. אבל אני גם לא רוצה לחכות שלושה חודשים ואז לגלות שכל ההצבעות נעלמו והבחירות לא קבעו כלום".

טראמפ הבהיר כי הוא רוצה לקיים את הבחירות במועדן, אך במתכונת בה המצביעים מצביעים בקלפי ולא בדואר. "האם אני רוצה שתאריך [הבחירות] ישתנה? לֹא. אבל אני לא רוצה בחירות לא הוגנות", אמר נשיא ארה"ב לכתבים.

הבחירות לנשיאות ארה"ב מתוכננות ל-3 בנובמבר 2020. לנשיא ארצות הברית אין סמכות לדחותם - רק הקונגרס יכול לעשות זאת. ההצעה של טראמפ לדחיית הבחירות נדחתה על ידי המפלגה הדמוקרטית, שיש לה רוב בקונגרס, וגם על ידי המפלגה הרפובליקנית, שיש לה רוב בסנאט.

מספר האמריקנים שיצביעו בדואר השנה צפוי להיות גבוה מכל הבחירות בעבר, בגלל מגיפת הקורונה. יצויין כי ארצות הברית נמצאת במקום הראשון במספר המקרים של זיהום בעולם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום