המחאות בירושלים: עיתונאים הותקפו; 8 פעילי ימין נעצרו

ההפגנה השבועית מידי יום חמישי הפכה הערב לאלימה במיוחד והובילה למעצרם של שמונה פעילי ימין קיצוני שהכו מפגינים ותקפו את צוות הצילום של חדשות 13 • שר התקשורת גינה את התקיפה

חדשות בארץ 30.7.2020 | 23:51

מחאה אלימה בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כמידי יום חמישי במהלך השבועות האחרונים, גם הערב (חמישי) הגיעו כמה מאות ממפגיני הדגלים השחורים להפגנה במספר נקודות בירושלים. המפגינים קוראים קריאות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וקוראים להתפטרותו. לאחר האירועים האלימים שנרשמו השבוע במהלך ההפגנות שהתקיימו בסוף השבוע, המשטרה הגבירה את ההיערכות והציבה עשרות שוטרים במטרה למנוע חיכוכים בין המפגינים נגד נתניהו, למפגינים הימין.

למרות היערכות, כמה עשרות מפגיני ימין, רובם מקבוצת 'לה פמיליה', הגיעו הערב לאזור והפגנות וחלקם התעמתו עם מפגיני השמאל. בעקבות כך, כוחות משטרה גלויים וסמויים שפעלו באזור מתחם התחנה בירושלים, עצרו לפני זמן קצר כ-8 חשודים, לאחר שעפ"י החשד החלו להתפרע ולהשליך אבנים והפרו את הסדר הציבורי.

במהלך המחאה, מספר מפגיני ימין החלו לתקוף צוות של 'ערוץ 13' שסיקר את ההפגנות. מחדשות 13 נמסר: "אנו מגנים בתוקף את גילויי האלימות נגד עיתונאי החברה. עיתונאים, צלמים ואנשי תקשורת צריכים להיות חופשיים לעשות את עבודתם בכל מקום מבלי להרגיש מאויימים. עיתונאי חדשות 13 ימשיכו לעשות את עבודתם במסירות ומקצועיות"

היערכותה של המשטרה נמשכת באזור מתחם המחאות וכן בכלל הצירים המובילים אל האזור על מנת לוודא המשך קיומן.

"המשטרה פועלת ותמשיך לפעול באפס סובלנות כלפי כל גילויי אלימות והפרות של הסדר הציבור", נמסר מהמשטרה.

מוקדם יותר הודיעה המשטרה, כי היא נערכת לקיומן של המחאות, ופרסה פרוסים באזור כיכר פריז והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכולם ולשמור על בטחון הציבור.

המשטרה שבה והדגישה, כי היא פעלה לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין.

במשטרה הדגישו עוד כי הם קוראים לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה.

שר התקשורת יועז הנדל הגיב בחשבון הטוויטר שלו וכתב:‏ "במדינת ישראל לא יתקפו עיתונאים. אלימות תענה ביד קשה, לא משנה מי ועל מה מפגינים".

מחאה אלימה בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

 

מחאה אלימה בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

 

מחאה אלימה בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

 

מחאה אלימה בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום