בריטניה: תקציב ענק למחקר שיבדוק מדוע בני מיעוטים נפגעים יותר מהקורונה

מחקרים שבוצעו בבריטניה גילו כי אנשים ממיעוטים אתניים שונים הם בסבירות למות מקורונה פי שניים מאשר חולים לבנים בעלי רקע רפואי זהה • מחקר חדש עם תקציב של מיליונים יבדוק את השפעת הנגיף על המיעוטים השונים בבריטניה ובכללם על עובדי שירותי הבריאות ממגזרים אלה

חדשות בעולם 30.7.2020 | 09:59

מסכת פנים צילום: unsplash

בריטניה: מדענים יקבלו מיליונים כדי לגלות מדוע אפרו אמריקנים ואסייתים נוטים יותר למות מקורונה.

מכון מחקר וחדשנות בבריטניה, והמכון הלאומי לחקר הבריאות, יממנו שישה פרויקטים חדשים של מחקר אשר יבדקו את הקשר בין נגיף הקורונה לבין אתניות.

ממחקרים שנערכו בבריטניה עולה כי אנשים אפרו אמריקנים ומיעוטים אתניים, הם בסבירות גבוהה כמעט פי שניים למות מקורונה, מחולים לבנים, לאחר שלקחו בחשבון את גילם של החולים וגורמים סוציו דמוגרפיים אחרים.

אחד המחקרים יתמקד בהשפעה של Sars-Cov-2, הנגיף הגורם לקורונה, במיוחד על קבוצות מהגרים ופליטים. בתוך כך פרויקט ה- UK Reach של 2.1 מיליון ליש"ט, שקיבל את החלק הגדול ביותר של הקרן, יחשב את הסיכון למות מקורונה עבור עובדי שירותי הבריאות ממיעוט אתני.

בראש המחקרים עומד ד"ר מאניש פרייק, יועץ בבתי חולים אוניברסיטאיים, הפרויקט יעקוב אחר קבוצה של עובדי שירותי בריאות אלה במהלך 12 החודשים הקרובים כדי להעריך את בריאותם הגופנית והנפשית.

ד"ר פרייק אמר: "באופן גלובלי, יש לנו הוכחות לכך שאנשים מרקעים שונים עם סיכוי גבוה יותר ללכת לטיפול נמרץ ולמות מקורונה – זה יכול להיות גם המקרה עבור צוותי הבריאות. המחקר שלנו הוא הראשון שנערך בהיקף נרחב ובוחן מדוע עובדי שירותי בריאות ממיעוטים שונים יכולים להיות בסיכון גבוה יותר".

דו"ח שפורסם לאחרונה באנגליה, פרסם כי 63% מעובדי שירותי הבריאות שמתו מהנגיף, היו היו מרקע מיעוט אתני. "אנו רוצים שהמחקר ישפר את חייהם של צוותי הבריאות – לשם כך יש לנו קבוצת בעלי עניין של ארגונים לאומיים גדולים שתחקור ותפרסם את הממצאים" אמר הרופא.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום