הצצה נדירה לחדרו של הגר"ח: האם לאסוף כסף לבניית בית המקדש

בציפייה לגאולה השלמה: האם נכונה השמועה כי המשיח יתגלה בשנה הקרובה? האם יש לרכוש בגד מיוחד לביאת המשיח? והאם לאסוף כסף לבניית בית המקדש? תשובות מרתקות שהשיב שר התורה הגר"ח קנייבסקי בכתב ידו, לנכדו נאמן ביתו הרב אריה קנייבסקי

חרדים 29.7.2020 | 19:50

הגר"ח עם נכדו הרב אריה קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

צום תשעה באב והאבלות על חורבן בית המקדש, לא מעט אנשים עסוקים בשאלות ומחשבות לגבי הגאולה העתידה. לא מעט שאלות בסוגיה החשובה הזו הגיעו בשנים האחרונות אל שולחנו של מנהיג היהדות החרדית שר התורה הגר"ח קנייבסקי.  

שמועות רבות מסתובבות ברשתות סביב השמועות על התבטאויות של שר התורה הגר"ח קנייבסקי בכל מה שנוגע לביאת המשיח והציפייה לגאולה. 

ערב תשעה באב מפרסם נכדו נאמן ביתו הרב אריה קנייבסקי יו"ר 'ארחות יושר', לקט תשובות בכתב ידו של סביו הגר"ח בגליון אותו הוציא לקראת תשעה באב, ותוכן הדברים הגיעו לידי 'בחדרי חרדים' והם מתפרסמים כאן לראשונה.

סרטון בלעדי מלפני שלוש שנים, הגר"ח משיב לשואל מתי המשיח יגיע

 

שאלה: שמעתי שמרן שליט"א אומר לכולם שהמשיח יגיע בקרוב אי"ה, ורציתי לדעת האם זה יהיה "בעתה" או "אחישנה" כי הרי יש שני זמנים לביאת המשיח, ואולי מאחר והתפללו כל כך הרבה לביאת המשיח, זה נקרא בזמן "אחישנה"?

תשובה: "נזכה ונראה"

שאלה: ישנם שמועות בשם החפץ חיים שבשנה הקרובה יתגלה המשיח ונזכה לגאולה השלמה, האם רבנו שליט"א מכיר ויודע האם השמועה נכונה?

תשובה: "לא שמענו והלוואי שיתקיים".

שאלה: האם נכונה השמועה שרבנו שליט"א מעורר לאנשים שיקנו בגדים חדשים וישמרו אותם ללובשם לקראת המשיח שיבוא בקרוב ממש?

תשובה: "אמרתי שגדול אחד עשה כך".

שאלה: הרב מורה לכולם לבוא לארץ, ולא לצאת לחו"ל, כי המשיח כבר בפתח וממש בקרוב יתגלה בע"ה, ורציתי לשאול, האם יש מצוה להתכונן למשיח כמו שיש מצוה לקנות ד' מינים לפני סוכות או להכין מצות לפני פסח וכדומה, הרי אלו מצוות שיש להם זמן קבוע, אבל ביאת המשיח אין לו זמן קבוע, ולמה יש מצוה להתכונן לביאתו?

תשובה: "עלינו לצפות כל רגע".

שאלה: הרב שליט"א אומר שמשיח כבר ממש בפתח ויבוא בקרוב, לכן עלה בדעתי שראוי להתחיל לאסוף כסף מכל עם ישראל שיהיה מוכן לבנין בית המקדש כמו שאספו כסף למשכן, ודוד המלך אסף לבית המקדש, וגם כעת  כדאי שגדולי ישראל יעמידו גבאים נאמנים שיאספו לבנין בית המקדש השלישי, שיבנה בקרוב ע"י המשיח.

תשובה: "אל תדאג, כבר דאגו לו".

תשובות שר התורה בכתב ידו. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום