מחקר חדש קובע: מחלימי קורונה עשויים לסבול זמן ממושך מתסמינים

94% מתוך חברי קבוצת המחלימים שהשתתפו במחקר דיווחו על תסמין אחד לפחות שהמשיכו לחוות גם זמן רב לאחר ההחלמה. מרבית הסובלים מתסמיני הקורונה היו בני 50 ומעלה

בריאות 29.7.2020 | 14:38

חולה הקורונה שב לביתו צילום: צילום מסך

לא נפרדים מהתסמינים: מסמך שפורסם בידי הבית הספר לרפואה באוניברסיטת אינדיאנה בארה"ב, מסכם מחקר שנערך באונ' שמעלה כי חולים שהחלימו מהקורונה עשויים לסבול זמן רב, "שבועות ארוכים ואף חודשים", מהתסמינים אותם חוו במהלך מחלתם. מהמסמך עולה כי גם לאחר שהתוצאות שליליות, כלומר שאין סימנים להימצאות הנגיף בגוף, עדיין ממשיכים התסמינים.

המחקר האחרון מצטרף להודעה קודמת שפורסמה בידי ה –CDC, המרכז לבקרת מחלות בארה"ב, שהתבסס על מדגם של 292 חיוביים לנגיף שטופלו במרפאות מחלימים בין 15 באפריל ל-25 ביוני ורואיינו לאחר בדיקה ראשונית: 94% מסרו סבלו לפחות מתסמין אחד ועד 17 תסמינים כשהגיעו לבדיקה הראשונית.

לפי המסמך, התלונה השכיחה ביותר היא "עייפות שלא נגמרת". אחריה, שיעול וכאבי ראש. 65% דיווחו שחזרו לשגרת החיים במהלך הבידוד חמישה ימים עד 12 יום לאחר הבדיקה הראשונית.

התסמינים שנמשכים שבועות לאחר הבדיקה הראשונית שייתכן והם קשורים לקורונה, מעבר לאיבוד חוש טעם וריח, חום, שיעול, קוצר נשימה, כאבי גרון, כאבי ראש, תשישות וכאבי שרירים, גם לאחר מה שהוגדר החלמה, הם: פגיעה בראייה, פריחות על העור, פגיעה בזיכרון, במוטוריקה, שינויים במערכת העיכול, בצבע הצואה, בריח השתן, נשירת שיער. עדיין לא ברור אם התסמינים אכן קשורים למחלה, לטיפול או לאשפוז הממושך.

עם זאת, נראה כי ככל שהגיל עולה, כך עולה הסיכוי להתמודדות עם המשך התסמינים. מרבית הסובלים מתסמיני הקורונה היו בני 50 ומעלה. 47% מהם התלוננו שהתסמינים נמשכים שבועות לאחר הבדיקה הראשונית. בקרב בני 35-49 התלוננו 32% על המשך התסמינים שבועות לאחר הבדיקה הראשונית שקבעה כי החלימו. לעומת זאת, אצל בני 18-34, רק 26% דיווחו שהתסמינים נמשכים.

נזכיר כי נתונים דומים שפורסמו בישראל ואשר הסתמכו על ממצאים ראשוניים שפורסמו בידי מרפאת המחלימים ב'בלינסון', הצביעו אף הם על התופעה, כולל גם פגיעה נפשית שחווים חלק מהמחלימים.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום