גדול המקורבים לאדמו"ר מגור: רבי אברהם מרדכי בורנשטיין ז"ל

אבל בחצר גור עם הסתלקותו לאחר מחלה קשה של החסיד ר' אברהם מרדכי בורנשטיין ז"ל מגדולי המקורבים לאדמו"ר מגור והחוזר בטיש על דברי התורה. 'בחדרי חרדים' עם קווים לדמותו של העסקן, החוזר והמשורר בחצר החסידות

ברוך דיין האמת 29.7.2020 | 11:42

החסיד ר' אברהם מרדכי בורנשטיין ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרה"ח רבי אברהם מרדכי בורנשטיין ז"ל מחשובי חסידי ועסקני גור וגדול המקורבים לאדמו"ר מגור שליט"א שנפטר בגיל 66 לאחר שחלה במחלה הקשה והנוראה. 

בתקופת אשפוזו בבית החולים וגם בשהותו בנווה שמחה הגיע האדמו"ר מגור לבקרו מספר פעמים דבר המלמד על הקשר שהיה בין ר' אברהם מרדכי לאדמו"ר מגור. 

המנוח ז"ל נולד לאביו בכ"ד חשוון תשי"ד, החסיד המופלא רבי שמואל יצחק בורנשטיין זצ"ל, שהיה הנקרא 'שמואל לוקווער' והיה מפארי חסידי גור ואיש סודו של האדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל.

בילדותו למד בתלמוד תורה יבנה והיה בן כיתתו של הראש"ל הגר"י יוסף, בבחרותו למד בישיבות גור, וכבר מגיל צעיר הסתופף בצל אדמו"רי בית גור והיה חוזר על דברי תורתם שנאמרו בשעת הטיש היה חוזר על דברי התורה אצל האדמו"רים לבית גור הרבי ה'לב שמחה' ה'פני מנחם' ויבלחט"א האדמו"ר מגור.

בחסידות היה מכונה 'האיבער שמועסער' החוזר על דברי התורה של האדמו"רים שנאמרים בטישים והיה בור סיד שאינו מאבד טיפה בהיותו ידען גדול שהיה זוכר כל מילה. 

רבי אברהם מרדכי בורנשטיין ז"ל עם הרבי מגור שליט"א. צילום: משה גולדשטיין

קשר מיוחד היה לו עם האדמו"ר מגור, מאז עלה על כס ההנהגה לפני חצי יובל שנים, אז קיבל לידיו כמה ענייני עסקנות בחסידות ובהם ניהול ענייני המוסדות של חסידות גור בערד, כמו כן היה ממארגני הטיש והיה מסייע לאדמו"ר בחלוקת הלחיים. ר' אברהם מרדכי ניהל ביד רמה ובתבונה את השמחות בבית הרבי והיה עסקן בשליחותו למוסדות בערד רבות בשנים. 

היה מחברי המקהלה הגוראית עשרות בשנים עוד מימות צעירותו ונודע כבעל תפילה. 

מקומו הקבוע בטישים בחצר גור היה יושב מתחת לשולחן, אצל האדמו"ר מגור שליט"א כבר עמד מאחורי הרבי מגור. במשך כל חייו עסק לפרנסתו בעסקי הביטוחים. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, שלושה בנים, נכדים וצאצאים הממשיכים את דרכו. 

על מסע הלוויה נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

עם בן כיתתו הראש"ל הגר"י יוסף

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום