הפרשן הבכיר: "בוודאי שהיה צריך להרוג את המחבלים"

"נסראללה יכול ללחוץ על כפתור ולהכניס אותנו לכוננות. זה פיגוע תודעתי", כך מזהיר הפרשן הבכיר לענייני ערבים צבי יחזקאלי, ואומר כי "נסראללה במצוקה, בסופו של דבר נצטרך לצאת למבצע בלבנון"

חרבות ברזל 29.7.2020 | 08:25

זירת המתיחות בגבול לבנון סוריה צילום: דוד כהן, פלאש 90

הפרשן לענייני ערבים, צבי יחזקאלי מ'חדשות 13', שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM על המתיחות בגבול הצפון. יחזקאלי עדכן בפרטים וניתח את התקרית שאירעה בצהרי יום שני כאשר חוליה של אנשי חיזבאללה הצליחה לחדור לשטח ישראל.

צבי יחזקאלי התייחס לאירוע הביטחוני שאירע אתמול מול חיזבאללה, ואמר: "היינו בסוג של מתח, ואתה רואה את התגובה של חיזבאללה ואומר – מה קרה כאן? האם הפיגוע היה מה שהוא ביצע על הגדר או זה שהוא החזיק אותי שבוע בכוננות, ועוד אמר בסוף 'חכה-חכה' זה לא נגמר?" הוא הסביר כי למעשה "נסראללה יכול ללחוץ על כפתור מתי שהוא רוצה ולהכניס אותנו לכוננות, כמו שקורה ברגעים אלו".

הוא ציין כי בעבר בשנות ה-90 היו מקרים דומים, אז מעולם לא סיקרו אותם בכזו אדיקות. לטעמו, זו הוכחה לכך שנסראללה "עדיין מצליח להחזיק אותנו תודעתית ברמה של כוננות". יחזקאלי הודה כי האירוע אתמול נגמר במעין תיקו, "זה שזה תיקו זה בעייתי, שאנחנו בתיקו מול חיזבאללה - אנחנו בבעיה. נסראללה כן ניצח אותנו בזה שהוא אמר לנו יש נוסחה, 'כל מי שאתם הורגים לי אני אהרוג לכם', זו נוסחה שישראל לא הצליחה לקעקע עד היום. מחר-מחרתיים תתקוף בסוריה, יחליטו שמחבל של חיזבאללה נהרג איפה שהוא ושוב תגיד לתושבי הצימרים בצפון שנסראללה רוצה לנקום. יש פה בעיה, ובזה יש ניצחון של נסראללה".

מנגד, הפרשן לענייני ערבים אמר כי "יש ניצחון של ישראל, תסתכלו על המודיעין, ההכנה, הקריאה של המפה המודיעינית. זה היה פיגוע של שנות ה-90 עם מדינה שחיה ב-2020, ברור שלא יקרה כלום. בסופו של דבר, נצטרך לצאת שם למבצע. כי בסופו של דבר אתה תצטרך למגר את מה שיש מעבר לגבול". לדעתו, נסראללה "עד כדי כך במצוקה שהדבר היחיד שנותר לו זו הרתעה תודעתית, ולכן רצה לסמן וי".

בהמשך, הוא התייחס לדיווחים על כך שהתנהל דיון על ההיערכות לתגובת חיזבאללה על מות פעיל הארגון, שם הוחלט להימנע ככל הניתן מהרג של אנשי חיזבאללה על מנת לא להוביל להסלמה של המתיחות בצפון. יחזקאלי ציין כי שוחח על כך עמם אתמול בראיון שקיימו, "עם המסרים המרתיעים. נכון לא להרוג, ואז אתה לא גורם להסלמה - אבל יש גם את המחר. יכול להיות שזו הייתה החלטה טקטית נכונה, לא להגיע להסלמה. מצד שני, אתה גורם לחיזבאללה להרתיע אותך".

לסיום, גולן יוכפז תהה האם לדעתו של יחזקאלי זה נכון שלישראל יש את המידע המודיעיני על מיקומו המדויק של נסראללה וכי ביכולתה לחסל אותו. על כך השיב יחזקאלי: "ישראל, ביכולות המודיעיניות, אני יכול להעריך שישראל יכולה להגיע לאן שנסראללה נמצא. השאלה היא - האם זה כלי שמישהו הולך לפתוח ולעשות שימוש בו, ישראל רוצה לחסל אותו? בלבנון יש סגר מלא מיום שישי האחרון, הקורונה משתוללת, הכלכלה מרוסקת, אנשים פורצים לבנקים, אז ודאי שהוא לא ירצה לעשות את זה. לא יהיה לו גב להחזיק כזה מבצע ארוך. ביום שנחליט לצאת למבצע בצפון אלה תנאים טובים – שחיזבאללה חלש".

עריכה: עופרי גליכמן, 103FM

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום