בעקבות 'התוקפנות': לבנון תגיש תלונה נגד ישראל

"כל תקיפה לעבר ההתנגדות בלבנון תחשב לתקיפה של ציר ההתנגדות כולו. לישראל, או למי שעומד מאחוריה". כך אומר שר החוץ של המורדים בתימן שמבהיר כי "אין אינטרס ליצור מציאות של מלחמה אזורית חדשה" | לבנון תגיש תלונה לאו"ם על התוקפנות הישראלית

חרבות ברזל 28.7.2020 | 21:47

זירת המתיחות בגבול לבנון סוריה צילום: דוד כהן, פלאש 90

שר החוץ של המורדים החות'ים בתימן מודיע כי "כל תקיפה לעבר ההתנגדות בלבנון תחשב לתקיפה של ציר ההתנגדות כולו. לישראל, או למי שעומד מאחוריה". עם זאת הוא מבהיר כי "אין אינטרס ליצור מציאות של מלחמה אזורית חדשה".

על רקע הדברים הללו, אומר דיפלומט בכיר בביירות ל'כאן חדשות' כי גם אם חיזבאללה לא רוצה הסלמה כוללת, נראה שהוא מחפש הפעם פעולה אמיתית ולא הצגה כדי להרתיע את ישראל וכדי שישראל תבין שכללי העימות שהושרשו בין הצדדים הם עניין רציני. במקביל במחנה המתנגד לחיזבאללה בלבנון מביעים חשש כבד מכך שחיזבאללה גורר את המדינה להסלמה בלתי רצויה בזמן של משבר כלכלי קשה, עלייה בתחלואה בקורונה ורגע לפני חג הקורבן.

המתיחות בצפון גם מתרחשת ימים ספורים לפני גזר הדין במשפט הרצח של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, שכזכור אנשי חיזבאללה מואשמים בו וגזר הדין צפוי להביך את הארגון.

שר החוץ הלבנוני נאסיף חתי אמר כי ממשלתו תגיש מחר (רביעי) תלונה למועצת הביטחון של האו"ם על "התוקפנות" הישראלית אתמול בדרום המדינה: "אנחנו מדגישים כי זכותה של לבנון להגן על עצמה, ונעמוד על המשמר מול כל תוקפנות ישראלית"

ראש ממשלת לבנון, חסאן דיאב, אומר כי ישראל שוב ביצעה אמש תוקפנות כלפי ריבונותה של לבנון דרך הסלמה צבאית מסוכנת. לדבריו, ברצונה של ישראל לשנות את כללי העימות עם לבנון. בשיחה שקיים עם מועצת ההגנה העליונה בלבנון קרא דיאב למועצה להתנהל בזהירות בימים הקרובים והוסיף "אני חושש מזליגת המצב והפיכתו לגרוע יותר בצל המתיחות הגדולה בגבול שלנו עם ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום